Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 12 | 181-198

Article title

Społeczne postrzeganie metody door-to-door

Content

Title variants

EN
Public Perception of the Door-to-Door Method

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The present text discusses the opinions of the Poles on the method of conducting the election campaign, which consists in the election candidate or his/her representative directly visiting homes of voters (the door-to-door method). The objective of the study described in this article was to find out whether the door-to-door method is regarded by voters as helpful to the candidate in the election and to what extent the voters are inclined to receive at their homes the candidate conducting the election campaign.

Year

Issue

12

Pages

181-198

Physical description

Contributors

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Polska

References

  • Chmielewski, T., Malinowski, K. (2004). Door-to-door jako instrument aktywizacji wyborców, [w:] M. Jeziński (red.). Marekting polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu. Toruń: Dom Wydawniczy Duet.
  • Cwalina, W., Falkowski, A. (2006). Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Dobek-Ostrowska, B. (2007). Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Janik-Wiszniowska, M. (2009). Promocja i reklama polityczna, [w:] A. Jabłoński, L. Sobkowiak (red.). Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Łukasik-Turecka, A. (2013). Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r. Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 1, 263-280.
  • Szczudlińska-Kanoś, A. (2011). Marketing polityczny w regionie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Pons, V. (2014). Does Door-to-door Canvassing Affect Vote Shares? Evidence from a Countrywide Field Experiment in France. http://www.hbs.edu/faculty/Publication%20Files/Pons_Hollandecanvassing_73ef83dd-2966-449f-8b80-76d2006d707c.pdf (28.08.2016).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-2c50f5a7-f7ba-4019-90a1-ba982b57c2c0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.