Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 61(4) Architektura | 172-181

Article title

Jak uczyć komunikacji wizualnej?

Content

Title variants

EN
How to Teach Visual Communication?

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule autorka rozważa wybrane aspekty związane z komunikacją wizualną i problematyką jej nauczania. Pomimo pytania zawartego w tytule, nie próbuje nań odpowiedzieć. Podkreśla, że zagadnienie komunikacji wizualnej jest bardzo obszerne, jest przedmiotem badań stosunkowo młodej dziedziny badawczej – komunikologii. Komunikacja ze względu na gwałtowny rozwój technologii jest sferą dynamiczną. Jej użytkownicy i odbiorcy są zdani na nieustanną naukę znajdywania sposobów na komunikację. Autorka podkreśla znaczenie efektywnego języka komunikacji dla takich wartości jak wolność i demokracja. Autorka posłużyła się metodą obserwacji bez interwencji opartą na osobistych doświadczeniach.
EN
In the article, the author considers certain aspects related to visual communication and the problems of teaching in this subject. Despite the question in the title, she does not try to answer it. She emphasizes that the issue of visual communication is very extensive, it is the subject of research of a relatively young field of research. Communication due to the rapid development of technology is a dynamic sphere. Its users and recipients are reliant on continuous learning to find ways to communicate. The author emphasizes the importance of an effective language of communication for such values as freedom and democracy. The author has used the method of observation without intervention based on personal experience.

Year

Pages

172-181

Physical description

Contributors

  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula

References

  • Davis E. (2002), TechGnoza. Mit, magia + mistycyzm w wieku informacji, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Trybulec M. (2015), Media i Poznanie. Pojęciowe dylematy teorii komunikacji społecznej z Toronto, Universitas, Kraków.
  • Hjort M. (2017), Konstens betydelse, Carlsson Bokforlag, Stockholm.
  • Klee P. (1997), Pädagogisches Skizzenbuch, Mann, Gebr., Berlin.
  • Siemes A., Grech M. (red.) (2015), Badanie i projektowanie komunikacji 4, Wydawnictwo Libron, Kraków.
  • http://www.kh-berlin.de/studium/fachgebiete/bama-visuelle-kommunikation/visuelle-kommunikation-projekte.html [dostęp: 21.04.2018].
  • http://www.actournai.be/atelier/publicite [dostęp: 21.04.2018].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-2e2c9269-3df5-48c1-b8a1-c2c1722761a3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.