PL
Przestrzeń wirtualna jest medium realnie wpływającym na wartość przedsiębiorstwa. Jego rozwój może nastąpić poprzez zdobywanie nowych klientów, kontrahentów i rynków zbytu oraz rozszerzenie zakresu działalności na usługi i produkty on-line. Cyberprzestrzeń jest jednak również nieocenionym miejscem promocji, reklamy i kreowania wizerunku marki. Przedsiębiorstwo może w sposób interaktywny porozumiewać się z klientem, budując jednocześnie jego lojalność i zaufanie. Cyberprzestrzeń to obszar ogromnego przepływu informacji i środków finansowych. Tendencję tą dawno zauważyli cyberprzestępcy, którzy w przestrzeni wirtualnej upatrzyli sobie źródło dochodów. Nieograniczona jest liczba metod ich działania, ale celem zawsze jest zdobycie dostępu do informacji, którą mogą następnie bezprawnie wykorzystać. Przedsiębiorstwa winny wprowadzać odpowiednie procedury cyberbezpieczeństwa, szkolić pracowników, inwestować w sprzęt i specjalistów, którzy będą nie tylko zapobiegać możliwym atakom, ale również zareagują odpowiednio w przypadku naruszenia.