Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 2 | 69-79

Article title

Organizowanie procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej z zakresu przyrody w deklaracjach przyszłych nauczycieli konstruktywistów

Authors

Content

Title variants

EN
The organization of the learning process for the students of the early school education in natural science in the declarations of the future teachers-constructivists

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule zaprezentowane zostały wyniki badania ankietowego dotyczącego deklaracji studentów w organizowaniu przez nich procesu kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej z zakresu przyrody. Dzięki przeprowadzonemu badaniu i analizie wyników na podstawie deklaracji studentów określono, który podmiot jest aktywny podczas lekcji przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej.

Year

Issue

2

Pages

69-79

Physical description

Dates

published
2018-12-15

Contributors

  • Collegium Da Vinci w Poznaniu

References

  • Banaszak M., Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w kształtowaniu (się) wiedzy naukowej dziecka, „Studia Edukacyjne” 2017, nr 44.
  • Basińska A., Nauczyciel jako kreator aktywności dziecka w środowisku, [w:] Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Złożony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej, red. H. Swoińska, Poznań 2011.
  • Bernard P., Białas A., Broś P. i in., Podstawy metodologii IBSE, [w:] Nauczanie przedmiotów przyrodniczych kształtujące postawy i umiejętności badawcze uczniów, red. I. Maciejowska, E. Odrowąż, Kraków 2012.
  • Brzezińska A., Społeczna psychologia rozwoju, Warszawa 2000.
  • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, przeł. E. Hornowska, Poznań 2001.
  • Gołębniak B.D., Nauczanie i uczenie się w klasie, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003.
  • Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999.
  • Kłosińska T., Nauczyciel – nowator w procesie wczesnej edukacji, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna. Uczeń i nauczyciel w zmieniającej się przestrzeni społecznej, t. 2, red. I. Kopaczyńska, M. Magda-Adamowicz, M. Nyczaj-Drąg, Toruń 2014.
  • Maszke A.W., Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów 2008.
  • Mieszalski S., O przymusie i dyscyplinie w klasie szkolnej, Warszawa 1997.
  • Zaczyński W., Rozwój metody eksperymentalnej i jej zastosowanie w dydaktyce, Warszawa 1967.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-4943

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-3202d33d-3dac-4728-a9fb-73b555cc3c0d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.