Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2024 | 3 | 77-85

Article title

Innovative forms of capacity building in the public administration – the example of the “CaPABle” project

Selected contents from this journal

Title variants

PL
Innowacyjne formy budowania potencjału kompetencyjnego administracji publicznej na przykładzie projektu CaPABle

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
This article describes the results of the work of an international consortium within the CAPABLE project – on building the competence of public administration staff involved in the renovation of their building stock. The main outcome of this work is the creation of an innovative competence tool in the form of an innovative e-learning platform, a competence handbook and the publication of recommendations for central and local authorities to overcome barriers to the implementation of green building in public administration. All data included in the article are from the project’s internal resources and are presented on the basis of our own research. These data indicate that there is a need for innovative and customised knowledge enhancement tools, particularly in the context of the specifics of public administration employees.
PL
Artykuł opisuje wyniki prac międzynarodowego konsorcjum w ramach projektu CAPABLE – w zakresie budowania kompetencji pracowników administracji publicznej zaangażowanych w renowację ich zasobów budowlanych. Głównym rezultatem tych prac jest stworzenie innowacyjnego narzędzia kompetencyjnego w postaci innowacyjnej platformy e- -learningowej, podręcznika kompetencji oraz publikacja rekomendacji dla władz centralnych i lokalnych w celu przezwyciężenia barier we wdrażaniu zielonego budownictwa w administracji publicznej. Wszystkie dane zawarte w artykule pochodzą z wewnętrznych zasobów projektu i zostały przedstawione na podstawie własnych badań. Dane te wskazują na istniejące zapotrzebowanie na innowacyjne i dostosowane do potrzeb użytkowników narzędzia służące pogłębiania wiedzy, w szczególności w kontekście specyfiki pracowników administracji publicznej.

Year

Issue

3

Pages

77-85

Physical description

Dates

printed
2024-09-30

References

  • Ejdys, J. (2021). Ocena stosowania rozwiązań e-learningowych na poziomie szkoły wyższej. Białystok: Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej.
  • Frączek, B. (2015). E-learning jako innowacyjna forma edukacji finansowej. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 239, s. 36–50.
  • Hałas, K., (2019). Zastosowanie nowych mediów w edukacji akademickiej. Kogniwistyka i Media w Edukacji, nr 1, s. 9–20.
  • Kaliszewska-Czeremska, K., Matejczuk, J. (2013). E-learning jako nowe środowisko edukacji: spotkanie ucznia i nauczyciela. Studia Edukacyjne, nr 27, s. 219–236.
  • Molga, A. (2015). Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla procesu kształcenia. Dydaktyka informatyki, nr 10, s. 133–139.
  • Ślusarczyk, M., Grabania, M. (2017). E-learning współczesnym narzędziem nauczania, Szybkobieżne Pojazdy Gąsienicowe, nr 4 (46), s. 33–40.
  • Walancik, M., Dwilewicz, B. (2018). Innowacyjne metody kształcenia na odległość. Platforma Moodle. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, nr 4, s. 80–89

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563
EISSN
2391-8020

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-325d941c-28f7-411f-824c-b1d8bd94dc04
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.