Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 1(23) | 7-15

Article title

Between rights discourse and identity discourse: Pupils with learning disabilities advocate themselves

Authors

Selected contents from this journal

Title variants

PL
MIĘDZY DYSKURSEM PRAW A DYSKURSEM WŁASNEJ TOŻS MOŚ CI: UCZNIOWIE Z TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ S MODZIELNIE WYSTĘPUJĄ W SWOICH SPRAWACH

Languages of publication

EN PL

Abstracts

EN
Pupils with learning disabilities can advocate for themselves based on rights discourse – “I’m entitled to that by law,” or identity discourse – “This is my problem and it can be solved like this…” Based on the self-determination perspective, the article presents a case study of a 17-yearold pupil with learning disabilities and argues that an approach that combines both rights discourse and identity discourse may prove to be an efficient form of self-advocacy.
PL
Uczniowie z trudnościami w uczeniu się mogą samodzielnie występować we własnych sprawach, opierając się na dyskursie praw – „Mam do tego prawo” lub dyskursie własnej tożsamości – „To jest mój problem i można go rozwiązać w ten sposób…”. Odnosząc się do perspektywy samostanowienia, artykuł przedstawia studium przypadku 17-letniego ucznia z trudnościami w uczeniu się i przekonuje, że połączenie dyskursu praw i dyskursu własnej tożsamości może się okazać skuteczną formą samodzielnego występowania w swoich sprawach.

Keywords

Contributors

author
  • Kaye Academic College of Education

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-33c36f1a-4f53-4c3d-9303-a3d6ede17805
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.