Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 473 | 274-285

Article title

Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim

Content

Title variants

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Celem artykułu jest próba identyfikacji działań zorientowanych na kształtowanie wizerunku online przez platformę pośredniczącą w wymianie usług noclegowych Airbnb. Do ich rozpoznania zastosowano metodę jakościowej analizy treści (z elementami analizy ilościowej), a techniką analizy był opis. Działania wizerunkowe Airbnb porównano z działaniami jej najważniejszego rywala, tj. platformy HomeAway. Wyniki badań wskazują, że Airbnb kreuje się na konkurenta największych grup hotelowych, lidera branży i podmiot social media, dbający o środowisko społeczne i przyrodnicze, rzetelnie wyceniający swoją ofertę w stosunku do jej jakości, przyjazny i funkcjonalny dla użytkowników. Pomimo że zastosowana metoda ma swoje ograniczenia, to jednak uzyskane wyniki charakteryzują się użytecznością i mogą zostać wykorzystane w procesie zarządzania wizerunkiem organizacji.

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-34f8e400-6ff8-48cb-9efc-008abde22f60
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.