Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 5 | 2 | 27-31

Article title

Informatyk humanista

Content

Title variants

EN
IT humanist

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule przedstawione zostały umiejętności typowe dla humanistów, a coraz częściej poszukiwane przez pracodawców w świecie informatyków. Wskazano na konieczność kształcenia przez uczelnie wyższe nie tylko stricte specjalistę w dziedzinie informatyki, ale wrażliwego człowieka, który w mądry sposób potrafi zdobytą wiedzę wykorzystać. W dobie dominującej roli informatyki we współczesnym świecie ważna staje się relacja człowiek–technika.
EN
The article presents the skills typical to humanists as well as those increasingly sought after by employers in the world of computer scientists. It also refers to the necessity of educating not only the specialists in the field of computer science, but also a sensitive man who can wisely use the knowledge received during his educational process. In the era of the dominant role of information technology, the importance of human–technology relationship is becoming more and more important.

Year

Volume

5

Issue

2

Pages

27-31

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

References

  • Furmanek W. (2007), Jutro edukacji technicznej, Rzeszów.
  • Loska K. (2001), Dziedzictwo McLuhana – między nowoczesnością a ponowoczesnością, Kraków.
  • Morbitzer J. (2004), O istotnych celach kształcenia informatycznego [w:] Komputer w edukacji, red. J. Morbitzer, Kraków.
  • Raczyńska M. (2013), Big Data – szanse i zagrożenia [w:] Edukacja – Technika – Informatyka. Wybrane problemy edukacji informatycznej i informacyjnej, RN NR 4/2013-2, Rzeszów.
  • Tadeusiewicz R. (2011), Wczoraj, dziś i jutro polskiej informatyki, Warszawa

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-353fef99-7365-4228-a79a-807f5c24c66c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.