Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 5 | 1(14) | 73-

Article title

Agresja gier komputerowych

Title variants

The aggression of computer games

Languages of publication

Abstracts

Objawy agresji często są postrzegane w procesie edukacji . Rozwój zachowań agresywnych jest pod silnym wpływem obserwacji i naśladowania bohaterów gier komputerowych . Doświadcza bezpośredniej lub pośredniej agresji, zwiększa agresywne zachowanie i trwa dłużej niż samo doświadczenie . Gry uczą przemocy i wywołują złe odruchy . Najpopularniejsze gry to takie, w których dwóch graczy walczy ze sobą. Co ważne, takie gry mogą doprowadzić do brutalizacji społeczeństwa , zmniejszenia poziomu empatii i wiedzy ogólnej, wprowadzenia dezinformacji , zniszczenia władzy , a także kształtowania postaw agresywnych . Ponadto, inne negatywne skutki mogą obejmować eksperymenty na ludzkiej podświadomości , niszczenie wartości i relacji międzyludzkich , brak seksualności , jak również rozpowszechnianie tragicznego zjawiska śmierci .

Keywords

Contributors

  • Politechnika Koszalińska, Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu

References

  • Bednarska E., Komputer w życiu dziecka, „Życie szkoły” 2001
  • Frączek A., Agresja-psychologiczny punkt widzenia, (w:) Z zagadnień psychologii agresji. Warszawa 1980
  • http://portalwiedzy.onet.pl/42184,,,,Gra_komputerowa,haslo.html, (pobrano 26.10.2005 r.)
  • http://ww6.tvp.pl/1683,20051128273218.strona, (pobrano 23.01.2006 r.)
  • Leszczyński A.., Bartosiak A., Uczą, bawią, demoralizują?: Gry komputerowe, „Gazeta Wyborcza” 1998, nr 172
  • Lewis R., Encyklopedia Wiedzy i Życia. Epoka komputerów. Warszawa 1994
  • Łęski Z., Pod opieką ”komputerowej niani, „Edukacja i Dialog” 2001 nr 4
  • Łukasz S., Magia gier wirtualnych. Warszawa 1998
  • Makaruk I., Wychowanie – wspólny trud rodziny i szkoły, „Edukacja i Dialog” 2001, nr 2
  • Mikołejko A., O pożytkach z gier komputerowych, „Edukacja i Dialog” 2002 nr 3
  • Noga H., Dziecko a media. Wyzwanie wychowawcze, „Wychowawca” 2001 nr 12
  • Parzych K., W co grają nasze dzieci? Gry komputerowe. „Pismo Akcji Katolickiej Archidiecezji Warmińskiej” 1997 nr 5-6
  • Pieter J., Poznawanie Środowiska wychowawczego. Wrocław 1960
  • Płoski Z., Słownik Encyklopedyczny. Informatyka. Wrocław 1999
  • Pomykało W., Encyklopedia pedagogiczna. Warszawa 1997
  • Przetacznikowa M., Charakterystyka środowiska wychowawczego, (w:) Psychologia wychowawcza, (red) M. Prztacznikowa, Z. Włodarski. Warszawa 1981
  • Skorny Z., Psychologiczna analiza agresywnego zachowania się. Warszawa 1968
  • Szczewczuk W., Słownik psychologiczny. Warszawa 1985
  • Ulfik-Jaworska I., Czy gry komputerowe mogą być niebezpieczne? „Wychowawca” 2002 nr 1
  • Ulfik-Jaworska I., Czy gry komputerowe mogą być niebezpieczne? „Wychowawca” 2002 nr 1
  • Waleczny I., Gry komputerowe a psychika dziecka, „Wychowawca” 2000 nr 6
  • Wawrzak-Chodaczek M., Kształcenie kultury audiowizualnej młodzieży. Warszawa 2000

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1899-3524

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-3daa136d-1bc0-4d09-be79-4b9f25a86f37
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.