Anderson D., Werner G., 2016, What’s Next for Motor Insurance, Emphasis 2016/1, Willis Towers Watson.
Automatyzacja oceny ryzyka w odpowiedzi na Twoje potrzeby, https://www.hannover-rueck.de/1102522/automatyzacja-oceny-ryzyka-hr-reflex-2017.pdf (24.07.2018).
Banasiński A., 1993, Ubezpieczenia gospodarcze-wybrane elementy teorii i praktyki, Księgarnia Akademicka, Warszawa.
Bishop D., Ovenden D., 2018, Commercial Insurers Primed for Intelligent Automation, Emphasis 2018/1, Willis Towers Watson.
Cieślik B., 2013, System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, Współczesne ubezpieczenia, Poltex.
Firmy ubezpieczeniowe muszą przygotować się na automatyzację samochodów, http://www.polskatimes.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/a/firmy-ubezpieczeniowe-musza-przygotowac-sie-naautomatyzacje-samochodow,12914689 (24.07.2018).
Gawrzychowski M., 2011, Pięć samochodów w firmie wystarczy do zakupu ubezpieczenia flotowego, Dziennik Gazeta Prawna, 24 lutego.
Grabiec R., 2011, Ubezpieczenia w teorii i praktyce część II. Ubezpieczenia gospodarcze i zdrowotne, wyd., 3, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
Hadyniak B., Monkiewicz J. (red.), 2010, Ubezpieczenia w zarządzaniu ryzykiem przedsiębiorstwa, tom 1, Podstawy, Poltex, Warszawa.
http://www.sciencedirect.com/science/pii/.
Jak zdobyć zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia, https://www.pado24.pl/blog/ zaswiadczenie-o-przebiegu-ubezpieczenia-acoc (24.07.2018).
Jedynak P., 2001, Ubezpieczenia gospodarcze. Wybrane elementy teorii i praktyki, Księgarnia Akademicka, Kraków.
Korombel A., 2013, Apetyt na ryzyko w zarządzaniu przedsiębiorstwami, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
Kosicka E., 2006, Wymagające floty, Miesięcznik Ubezpieczeniowy, 11/2006.
Królikowski W., 2006, Ubezpieczenia. Zastosowanie matematyki w ubezpieczeniach, zasady i metody liczenia składek ubezpieczeniowych, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź.
Kurek R., 2012, Asymetria informacji na rynku ubezpieczeniowym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 245.
Przydrożny F., 2013, Undrwriting przyszłości, Gazeta Ubezpieczeniowa, 10 grudnia.
Ramada M., Harley A., 2017, Insurtech is Launch Pad to unimagined possibilities for insurers, Emphasis 2017/1, Willis Towers Watson.
Rogowski S. (red.), 2006, Ubezpieczenia komunikacyjne, Poltex, Warszawa.
Ronka-Chmielowiec W. (red.), 2002, Ubezpieczenia. Rynek i ryzyko, PWE, Warszawa.
Szczerba B., 2009, Floty bez taryfy ulgowej, Miesięcznik Ubezpieczeniowy, lipiec/sierpień.
Szczerbak M., 2009, Ryzyko strategiczne działalności przedsiębiorstwa i możliwości jego ograniczania, [w:] Fierla A. (red.), Ryzyko w działalności przedsiębiorstw. Wybrane aspekty, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Telematics System in Usage Based Insurance, https://www.sciencedirect.com/science/pii/S1877705815004634 (29.06.2018).
Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, Dz.U. 2015, poz. 1844 ze zm.
Vaughan E.J., 1982, Fundamental of Risk and Insurance, New York.
Wieteska S., Piechota A., 2016, Nowoczesne metody zarządzania flotami samochodów ciężarowych i dostawczych w Polsce, Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Zapart T., 2014, Kalkulacja składki ubezpieczeniowej w ubezpieczeniach, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 342.
Zapart T., 2015, Rola underwritngu w ubezpieczeniach komunikacyjnych floty pojazdów – aspekty praktyczne, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 3, no. 11.
Zużewicz K., Konarska M., Łuczak A., 2010, Problematyka wypadkowości wśród kierowców flotowych, Bezpieczeństwo Pracy: Nauka i Praktyka, Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa.