Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 6 | 4 | 45-50

Article title

Uwzględnianie oczekiwań pracodawców w definiowaniu zakresu przedmiotowego kursów na przykładzie nauczania platform programistycznych

Content

Title variants

EN
Taking Into Account the Expectations of Employers in Defining the Scope of the Courses on the Example of Teaching Development Platforms

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W opracowaniu został zaprezentowany jeden ze sposobów uwzględniania aktualnej wiedzy w procesie kształcenia oferowanego w szczególności dla kierunków technicznych. Zaprezentowana została analiza przypadku dla prowadzonego na Politechnice Wrocławskiej kursu „Platformy programistyczne .Net i Java”. Uwzględnienie potrzeb przyszłych pracodawców w programie zajęć kursu pozwoliło osiągnąć wiele pozytywnych rezultatów: skupienie się na umiejętnościach niezbędnych dla absolwenta, poznanie aktualnych całościowych rozwiązań technologicznych oraz mierzalny wysoki poziom satysfakcji uczestników kursu. W artykule przedstawiono również przykładowe wykorzystane praktyki, które mogą być z powodzeniem stosowane także w przypadku innych przedmiotów i kierunków.
EN
This paper presents one of the methods of taking into consideration current knowledge in the educational process, specifically for technical departments. Case study results are presented for a course provided within Wroclaw University of Technology „Programming platforms .Net and Java”. Taking into consideration needs of future employers helped dramatically to reach several goals: focusing on skills and knowledge, which are crucial for graduates, having contact with up to date technical solutions and high level of participants satisfaction. In this paper a list of good practices were presented – they can be certainly used in cases for other courses and field of studies.

Year

Volume

6

Issue

4

Pages

45-50

Physical description

Dates

published
2015

Contributors

References

  • Bureau of Labor Statistics (2012): Occupational Outlook Handbook, United States Department of Labor.
  • Kniberg H. (2007): Scrum and XP from the Trenches, InfoQ.
  • Matusa R., Butkus L., Krilavicius T., Man K.L., Hai-Ning Liang (2013): Improving the Teaching of Computer Networks through the Incorporation of Industry Based Training Courses, [w:] Proc. Of the 2013 IEEE International Conference Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE).
  • Ligus J., Ligusova J., Gazda T. (2013): Cooperation between Industry and University Based on the Evaluation of the Industrial Research Results in the Academic Environment, [w:] 2013 Proceedings of the 24th EAEEIE Annual Conference (EAEEIE).
  • Poulova P., Klimova B.F. (2013): Linking Theory with Practice, [w:] Proc. Of the 2013 International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET).
  • Koziel G. (2012): University Education Tailored to Labour Market Expectations, [w:] Global Engineering Education Conference (EDUCON), 2012 IEEE.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-470c9c5e-cd51-42b8-9b2d-1be6deec8d25
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.