Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 16 | 317-327

Article title

THE ROLE OF EMOTIONS, MNEMONIC TECHNIQUES, AND MEMORY IN DEVELOPING CHILDREN’S L2 SKILLS

Authors

Content

Title variants

PL
ROLA EMOCJI, TECHNIK MNEMONICZNYCH ORAZ PAMIĘCI W ROZWIJANIU ZDOLNOŚCI JĘZYKOWYCH DRUGIEGO JĘZYKA U DZIECI

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The paper aims to present the correlation between developing L2 skills and the role of emotions, mnemonic techniques, and memory. The paper concerns the explanation of the concept of memory seen from different perspectives, definition of mnemonic techniques together with some vivid examples, and the notion of emotions. The present article presents also findings of the case study conducted between two primary school children during private classes of English. The author of the study wants to verify what sort of practical activities evoke particular emotions and which factors may have a significant influence on developing L2 skills such as listening and speaking. Final results are presented in the form of tables together with extended descriptions. This paper also includes some practical implications which can be used when working with children and which may help to cope with negative emotions.
PL
Głównym celem artykułu jest ukazanie powiązania pomiędzy rozwijaniem zdolności językowych drugiego języka a rolą emocji, technik mnemonicznych oraz pamięci. Artykuł zawiera wyjaśnienie definicji pamięci, która jest rozpatrywana z różnych perspektyw, a także technik mnemonicznych oraz emocji. Oprócz części teoretycznej w artykule znajduje się analiza studium przypadku, która została przeprowadzona w ramach badań potrzebnych do artykułu. Studium przypadku dotyczy dwóch uczniów szkoły podstawowej. Głównym zadaniem autora artykułu było sprawdzenie, które ćwiczenia wywołują konkretne emocje i jakie inne czynniki wpływają na rozwój zdolności językowych w zakresie drugiego języka. W artykule znajdują się także praktyczne wskazówki, które mogą okazać się użyteczne podczas pracy w dziećmi.

Year

Issue

16

Pages

317-327

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach

References

  • Baddeley, A., Kopelman, N. (2002). Handbook of Memory Disorders. Chichester.
  • Barkley, E.F. (2010). Student Engagement Techniques: A Handbook for College Faculty. San Francisco.
  • Benson, J., Haith, M. (2009). Language, Memory and Cognition in Infancy and Early Childhood. Denver.
  • Cook, V. (2008). Second Language Learning and Language Teaching. London.
  • Devanand, D.P. (2001). The Memory Program: How to Prevent Memory Loss and Enhance Memory Power. New York.
  • Dunlosky, J., Bjork, R.A. (2008). Handbook of metamemory and memory. New York.
  • Ellis, R. (1985). Understanding Second Language Acquisition. Oxford.
  • Eloff, I., Ebersöhn, L. (2004). Keys to Educational Psychology. Cape Town.
  • Evans, D. (2003). Emotion: A very short introduction. New York.
  • Gass, S.M., Salinker, L. (2008). Second Language Acquisition. New York.
  • Gerrig, R., Zimbardo, P. (2002). Psychology and life. Boston.
  • Nunan, D. (1991). Language Teaching Methodology. A textbook for teachers. Sydney.
  • Salkind, J.N. (2002). Child Development. New York.
  • Zybert, J. (2012). Efektywność w szkolnej nauce języka obcego. Warszawa.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-4a9286f4-3d51-482b-8e1d-d76f757cf56b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.