Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2012 | 1–2/2012 (14–15) | 152 - 166

Article title

Trendy w konsumpcji na rynku książki elektronicznej

Content

Title variants

EN
Consumption trends in the e-books market

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Autorzy poruszają problem trendów w konsumpcji na rynku książek elektronicznych. Kluczowym ich celem jest poznanie polskiego rynku e-booków. Należy w tym miejscu wspomnieć, że jest to rynek dopiero rozwijający się w naszym kraju, dlatego też niezwykle istotne jest przeanalizowanie trendów w tym zakresie zarówno od strony producentów, pośredników, jak i konsumentów. Analiza trendów konsumpcyjnych pozwoli również na stworzenie pewnych prognoz rozwoju tego rynku w Polsce.
EN
The primary purpose of the article that discusses trends in the consumption of e-books is to present the Polish market for these products. Considering that the market has started to develop only recently, it is very important that the consumption trends be analysed from the perspective of producers, intermediaries and consumers. Another aim of the analysis is to provide some indications as to how the Polish market may develop in the future.

Year

Pages

152 - 166

Physical description

Dates

published
2012-09-30

Contributors

author
  • Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

References

  • Bywalec, Cz. (2010). Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Lebert, M. (2009). A Short History of eBooks. Toronto: NEF, University of Toronto. New Oxford American Dictionary (2001). Oxford: Oxford University Press. Project Gutenberg (1997). Newsletter of October, maj–czerwiec.
  • Raport z badania rynku sprzedaży książek, muzyki i multimediów w Polsce 2011. Warszawa: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • The Global eBook Market: Current Conditions & Future Projections 2012. Rüdiger Wischenbart, O’Reilly Media, Inc., styczeń.
  • Zalega, T. (2007). Konsumpcja – podstawy teoretyczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
  • Zalega, T. (2012). Konsumpcja. Determinanty, teorie i modele. Warszawa: PWE.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Microform
  • http://bit.ly/M5MuBe
  • http://blogs.smithsonianmag.com/paleofuture/2012 /03/the-ipad-of-1935
  • http://www.gutenberg.org/
  • http://www.pbi.edu.pl
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management
  • http://www.w3.org/TR/REC-xml/
  • http://www.the-digital-reader.com/2011/11/02/rip-mobipocket-2000-2011
  • http://empikgroup.com/o-firmie/historia/
  • http://media2.pl/internet/85938-Merlin.pl-rusza-zesprzedaza-e-bookow-i-audioobookow.html
  • http://bit.ly/Nn5bRC
  • http://elib.pl
  • http://www.empik.pl
  • http://www.rp.pl/artykul/638669.html
  • http://www.apple.com/environment/#product
  • http://www.all-recycling-facts.com/recycling-statistics.html
  • http://ebooksinlibraries.blogspot.com/2012/04/ereader-and-tablet-use.html
  • http://venturebeat.com/2011/08/17/ebook-readersales-are-tripling-every-year
  • http://buyersguide.macrumors.com
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Amazon_Kindle
  • http://business.financialpost.com/2012/03/05/ipadowners-looking-to-upgrade

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1733-9758

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-4b84a405-07f0-4e7e-b3e1-812a4bdb4560
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.