Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | Nr 3(1) | 69-81

Article title

PROBLEM TOŻSAMOŚCI INSTYTUCJONALNEJ WSPÓŁCZESNEGO UNIWERSYTETU A POLITYKA EDUKACYJNA

Authors

Content

Title variants

EN
The problem of institutinal identity of modern university and educational policy

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Współczesny uniwersytet zmienia się. Jest to widoczne w eliminacji sztuk wyzwo-lonych, które były podstawą funkcjonowania uniwersytetu od początku jego istnienia. Analiza roli uniwersytetu i wpływ jego transformacji na proces edukacji i politykę edukacyjną wymagają filozoficznego podejścia. Właśnie takie rozumienie szkolnictwa wyższego wydaje się dziś istotne, ze względu na fakt transformacji uczelni. Proces ten opisać można jako zmiany, które wynikają m.in. z rozporządzeń administracyjnych. Zachodzące zmiany dotyczą także samego procesu edukacji, który pozwala określić społeczne, kulturowe, instytucjonalne, polityczne i systemowe wyzwania dla nowoczesnej uczelni.
EN
The contemporary university is changing. The elimination of liberated arts from universities which were always the basis of the institution’s functioning confirm it. The analysis of a university and the influence of its transformation on the process of education and educational policy require a philosophical approach. The process of transformation can be described as a set of changes that derived from administrative regulations among others. The changes also refer to the process of education itself which allows to determine the social, cultural, political, and system challenges for a modern university.

Contributors

  • Uniwersytet Narodowy „Akademia Ostrogska”

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-4bd728a6-7ebc-4aae-abb0-267e5edfd540
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.