Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | 2 | 1 | 271-276

Article title

Filozofia Kaizen w pracy nauczyciela

Authors

Content

Title variants

EN
The Philosophy of Kaizen during teacher’s work

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Praca nauczyciela obejmuje wykorzystywanie praktyczne treści już istniejących (jako merytorycznego zakresu przedmiotu nauczania, przyjętego programu nauczania). Zmiany, jakie pojawiają się na zewnątrz szkoły (społeczno-gospodarcze), powodują potrzebę wprowadzania udoskonaleń w jego pracy oraz stałych poszukiwań w kierunku realizacji coraz lepszej pracy pedagogicznej
EN
The teacher’s job covers practical using of existing contents (as an essential range of teaching subject, accepted curriculum). The changes outside the school (socio-economic) cause the need of introduction of improvement during his work and permanent search towards the realization of more and more better pedagogical work

Year

Volume

2

Issue

1

Pages

271-276

Physical description

Dates

published
2011

Contributors

References

  • Bałażak M. (2005), Etyczny wymiar kultury organizacyjnej nauczyciela informatyki. Zarys problematyki [w:] Technika – Informatyka – Edukacja. Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji informatycznej, red. W. Furmanek, A. Piecuch, W. Walat, Rzeszów
  • Furmanek W. (2000), Podstawy edukacji zawodowej, Rzeszów
  • Jakubiak-Zapalska E. (1995), Nauczyciel twórczy jako artysta [w:] Drogi i bezdroża kształcenia nauczycieli w Polsce, red. F. Szlosek, Radom
  • Larean W. (2009), Filozofia Kaizen z biurze, Gliwice
  • Ludwiczyński A., Stoińska K., red (2001), Zarządzanie strategiczne kapitałem ludzkim, Warszawa
  • Maurer R. (2009), Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje śycie, Gliwice
  • Okoń W. (1978), Współczesne innowacje w kształceniu i wychowaniu, „Nauczyciel i Wychowanie” 1978, nr 3
  • Olszewski W. (2007), Kapitał intelektualny szkoły jako czynnik przemian edukacyjnych [w:] Diagnoza i ewaluacja w przemianach edukacyjnych, red. K. Wenta, E. Perzycka, Szczecin
  • Sałata E., Rzewuska-Woźniak M. (2010), Nauczyciel w szkole jako organizacji uczącej się [w:]Edukacja Ustawiczna Dorosłych, Radom

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-4c57add3-06b3-40d8-a2c7-6069e03dfa5b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.