Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 12 | 133-141

Article title

Szkice z powojennych dziejów Przytoku

Title variants

EN
Sketches from the post-war history of Przytok

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Badanie powojennych dziejów Przytoku i jego mieszkańców jest trudne ze względu na małą liczbę dostępnych źródeł archiwalnych, a także znaczne rozproszenie zawartych w nich informacji . W 1945 r . wieś, wraz z resztą tzw . Ziem Odzyskanych, znalazła się w granicach Polski . Od lat 70 . XX w . Przytok należy administracyjnie do Gminy Zabór . Wieś miała charakter typowo rolniczy . Obecnie zamieszkuje tutaj około 600 osób . Najważniejszym zabytkiem miejscowości jest neorenesansowy pałac, zbudowany w drugiej połowie XIX w .
EN
The study of the post-war history of Przytok and its inhabitants is difficult due to the small number of available archival sources, as well as a significant dispersion of information contained in them . In 1945, the village along with the rest the so-called recovered territories, found itself within the borders of Poland . From the 1970s Przytok should be administratively to the commune Zabór . The village was typically agricultural . Currently, about 600 people live here . The most important monument of the village is the neo-renaissance palace, built in the second half of the nineteenth century .

Keywords

PL
EN

Year

Volume

12

Pages

133-141

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Uniwersytet Zielonogórski

References

  • Dzwonkowski T ., Powiat zielonogórski w latach 1945-1948. Zarys dziejów politycznych, Zielona Góra 1997 .
  • Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków, http://www.lwkz.pl/monument/show/id/545/letter/p/location/27 .

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-4fefdbbc-8bf5-4a61-b0bd-26d8eeb0eb17
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.