Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
22
Journal
Rocznik Andragogiczny
Publisher
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Year
2015
Identifiers
ISSN
1429-186X
EISSN
2391-7571
Volume contents
22
article:
Wprowadzenie
(
Solarczyk-Szwec H.
), p. 11-13
article:
Kalendarium biograficzne Profesor Olgi Czerniawskiej
(
Wypiorczyk-Przygoda K.
), p. 17-22
article:
Urzekli mnie moi uczniowie… – osobiste refleksje we wspomnieniach Profesor Olgi Czerniawskiej
(
Woźnicka E.
), p. 23-38
article:
Księga Jubileuszowa dla Profesor Olgi Czerniawskiej
(
Skibińska E.
), p. 39-50
article:
Wartość współpracy naukowej
(
Półturzycki J.
), p. 51-56
article:
Sprawozdanie i fotorelacja z seminarium naukowego „Oświata dorosłych. Inspiracje i wyzwania” z okazji jubileuszu 85. urodzin, 60-lecia pracy naukowej oraz 20-lecia pracy w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi prof. dr hab. Olgi Czerniawskiej
(
Woźnicka E.
), p. 57-64
article:
Od sporu o dwie etyki ku etyce niekonsensualnej
(
Wajsprych D.
), p. 67-78
article:
Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
(
Jurgiel-Aleksander A.
), p. 79-100
article:
Uczenie się w perspektywie biograficzności. Perspektywa andragogiczna
(
Golonka-Legut J.
), p. 101-118
article:
Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się
(
Solarczyk-Szwec H.
), p. 119-134
article:
Integral Practice of School Principal Leadership. The Application of Ken Wilber’s Conception
(
Błajet P.
,
Przyborowska B.
), p. 135-148
article:
Fulfilling a parental role as a learning space for adults
(
Kozubska A.
), p. 149-162
article:
Miejsce międzypokoleniowego uczenia się w procesie hominizacji
(
Jarosz K.
), p. 163-180
article:
The threats to the individual in their family and personal life in the information society according to the 50+ age generation
(
Stachowiak B.
), p. 181-196
article:
Sposoby spędzania czasu wolnego przez kobiety skazane na karę pozbawienia wolności jako potencjał do rozumienia znaczenia readaptacji społecznej
(
Opora R.
), p. 197-212
article:
The Prostitution of Women – A Conscious Choice of a Life Path or Economic Duress
(
Kowalczyk M.
), p. 213-227
article:
Kolonializm jako system wychowawczy. Na przykładzie sytuacji Brazylii – ojczyzny Paula Freirego
(
Kostyło H.
), p. 231-244
article:
Kulturvermittlung im öffentlichen Raum am Beispiel von Museen
(
Nuissl E.
,
Przybylska E.
), p. 245-266
article:
Ethical orientations of young women in Poland and Serbia. Comparative studies
(
Chomczyńska-Rubacha M.
,
Rubacha K.
), p. 267-276
article:
“Illusory” fighting against illiteracy among adults in India – the educational policy
(
Pietkiewicz-Pareek B.
), p. 277-286
article:
Polskie tradycje instytucji edukacji dorosłych w kontekście uczenia się całożyciowego
(
Stopińska-Pająk A.
), p. 289-300
article:
Implementation of the Concept of Lifelong Education in Polish Higher Education Law before 1989. Outline of the Problem
(
Apanel D.
,
Maliszewski T.
), p. 301-312
article:
Odnowiona pamięć o Andrzeju Niesiołowskim i jego twórczości naukowej w obszarze teorii kształcenia dorosłych
(
Aleksander T.
), p. 313-324
article:
Kształcenie akuszerek w Wilnie w czasach Szkoły Głównej Wielkiego Księstwa Litewskiego i Szkoły Głównej Litewskiej (1780–1803)
(
Stawiak-Ososińska M.
), p. 325-338
article:
Specjalna Strefa Demograficzna obszarem dobrych praktyk na rzecz seniorów. Założenia i realizacja programu
(
Wawrzyniak J.
), p. 341-353
article:
Mark Savickas’ theory as an inspiration for professional counselling aimed at adults enhanced with the application of Diagnostic and Simulation Games Method
(
Ziółkowski P.
), p. 355-361
article:
Doktorat. Katarzyna Jarosz „Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego”
(
Janik-Komar J.
), p. 365-366
article:
Doktorat. Henryka Radziejowska „Znaczenie amatorskiej działalności teatralnej w procesie uczenia się człowieka dorosłego”
(
Wąsiński A.
), p. 366-368
article:
Doktorat. Piotr Szpakowski „Dorosłość w kontekście wartości i edukacji. Andragogiczna perspektywa badawcza”
(
Gutowska A.
), p. 368-369
article:
Prof. Eugenia Anna Wesołowska (1929–2016)
(
Półturzycki J.
,
Solarczyk-Szwec H.
,
Gałkowski A.
,
Góralska R.
,
Matlakiewicz A.
,
Przyborowska B.
,
Wojdyło W.
), p. 370-374
article:
Eugenia Malewska (1935–2015)
(
Zaorska M.
), p. 374-380
article:
Pożegnanie Profesor Eugenii Malewskiej
(
Kwieciński Z.
), p. 380-382
article:
IX Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – czas w badaniach biograficznych”, Uniwersytet Łódzki, 6–7.02.2015 r.
(
Gutowska A.
), p. 383-387
article:
II Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Za kurtyną resocjalizacji. Zdemoralizowana rzeczywistość”, Toruń, 26–27.03.2015 r.
(
Szykut M.
), p. 387-388
article:
Dwadzieścia lat Środkowopomorskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Słupsku, Słupsk, 31.03.2015 r.
(
Kapiszka J.
), p. 389-391
article:
IX Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „ Nie trać prędkości! – Żyj! Ucz się! Działaj!”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 27.05.2015 r.
(
Górecka I.
,
Szafrański M.
), p. 391-393
article:
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 18–21.05.2015 r.
(
Matusiak A.
), p. 393-401
article:
Sprawozdanie z seminarium „Inspiracje pedagogią freinetowską. Dzienniki Haliny Semenowicz”, Toruń, 08.06.2015 r.
(
Szwech A.
), p. 401-403
article:
Konferencja Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, O. Toruń i Bydgoszcz „Wychowanie do wartościowego życia jednostki i wspólnoty”, Bydgoszcz–Toruń, 19–20.10.2015 r.
(
Kola A. M.
), p. 403-407
article:
I Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Nowy wymiar społeczny kształcenia zawodowego”, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 28.10.2015 r.
(
Chabior A.
), p. 407-411
article:
Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Jesienne Spotkania Andragogiczne – Współczesne wyzwania edukacji dorosłych w Polsce i na świecie”, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka, Katowice, 18.11.2015 r.
(
Semków J.
,
Golonka-Legut J.
,
Wąsiński A.
), p. 411-413
article:
Międzynarodowe Sympozjum „Senior w różnych kulturach”, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław, 23.11.2015 r.
(
Maciuszek A.
,
Komarnicka M.
), p. 413-414
article:
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2015 roku
(
Maliszewski T.
), p. 415-417
article:
Agata Chabior, Agnieszka Szplit (red.), Ageing and Old Age as a Task – Health, Activation, Development, Integration, Wydawnictwo Libron, Kraków 2014, ss. 289.
(
Krawczyk-Blicharska M.
), p. 421-424
article:
Magdalena Czubak-Koch, Uczenie się w kulturze miejsca pracy, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2014, ss. 216.
(
Matusiak A.
), p. 425-427
article:
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (eds.) Biographies and Learning, editorial series Biography and Biography Research, Volume 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, p. 219.
(
Symonowicz-Jabłońska I.
), p. 428-434
article:
Dorota Gierszewski, Henryk A. Kretek (red.), Edukacja obywatelska dorosłych a społeczeństwo obywatelskie, Państwowa Wyższa Szkoła zawodowa w Raciborzu, Racibórz 2015, ss. 360.
(
Kopińska V.
), p. 435-439
article:
Anna Jaroszewska, Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2013, ss. 546.
(
Tomczyk Ł.
), p. 440-442
article:
Krystyna Jędralska, Jolanta Bernais, Uniwersytet w perspektywie kształcenia przez całe życie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2015, ss. 285.
(
Kola A. M.
), p. 443-449
article:
Ewa Kula, Marzena Pękowska, Polityczno-światowy wymiar edukacji ustawicznej w szkolnictwie wyższym. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2015, ss. 90.
(
Maliszewski T.
), p. 450-452
article:
Małgorzata H. Kowalczyk, Michał Szykut (red.), Współczesne problemy resocjalizacji. W poszukiwaniu nowych rozwiązań, seria wydawnicza: „Za kurtyną resocjalizacji”, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 393.
(
Kotlenga A.
), p. 453-456
article:
Elizabeth Kübler-Ross, David Kessler, Lekcje życia, tłum. K. Popławski, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2014, ss. 216.
(
Fabiś A.
), p. 457-458
article:
Kurt Lüscher, Andreas Hoff, Giovanni Lamura & Marta Renzi, Mariano Sánchez, Gil Viry & Eric Widmer, Andrzej Klimczuk, Paulo de Salles Oliveira, Generations, intergenerational relationships, generational policy: A multilingual compendium, Universität Konstanz, Konstanz 2015, ss. 192.
(
Majchrzak K.
), p. 459-461
article:
Jan A. Malinowski, A. Wesołowska, Coaching i tutoring. W stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń 2015, ss. 282.
(
Wieczór E.
), p. 462-466
article:
Ewa Skibińska (red.), Kariery zawodowe andragogów. Studium empiryczne, Wydawnictwo ITEE, Warszawa 2015, ss. 179.
(
Solarczyk-Szwec H.
), p. 467-470
article:
Małgorzata Olejarz, Emilia Paprzycka, Sylwia Słowińska (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 16, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015, ss. 402.
(
Murawska I.
), p. 471-473
article:
“Revista Interamericana de Educación de Adultos”, CREFAL, Pátzcuaro (México) 2015, ss. 108 (nr 1), ss. 104 (nr 2).
(
Konieczny P.
), p. 474-477
article:
„Rocznik Andragogiczny” 2014, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 564.
(
Chyła A.
), p. 478-482
article:
Rok 2015
(
Półturzycki J.
), p. 485-492
article:
Uzupełnienie
(
Aleksander T.
), p. 493
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.