Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 100 | 235-243

Article title

Zarządzanie jakością w usługach publicznych w warunkach Nowego Zarządzania Publicznego

Authors

Title variants

EN
Quality Management in Public Services in Terms of the New Public Management

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem opracowania jest przybliżenie istotnych aspektów związanych z Nowym Zarządzaniem Publicznym. W pracy przedstawiono cechy sektora publicznego oraz różnice pomiędzy zarządzaniem publicznym a zarządzaniem jakością w organizacjach publicznych. Autorzy zwrócili uwagę na charakterystykę najważniejszych zależności w zarządzaniu organizacjami z sektora publicznego, wyjaśnili pojęcia związane z owym Zarządzaniem w sektorze publicznym oraz ukazali możliwe wymiary zarządzania jakością w usługach publicznych.
EN
The purpose of this document is to give the essential aspects of the New Public Management. Work will present the characteristics of the public sector and will search for differences between public governance and quality management in public organizations. The authors also wanted to draw attention to the characteristics of the most important relationships in the management of public sector organizations, to explain concepts related to the New Management in the public sector and to show possible "dimensions" of quality management in public services.

Year

Issue

100

Pages

235-243

Physical description

Contributors

author
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

References

  • Hausner J. .Zarządzanie publiczne, Wydawnictwo SCHOLAR, Warszawa 2008.
  • Kieżun W., Polski dorobek teoretyczny zarządzania publicznego, "Współczesne Zarządzanie" 2002.
  • Kożuch В., Innowacyjność w zarządzaniu publicznym, w: Nowe zarządzanie publiczne i public governance w Polsce i Europie', redakcja naukowa: A. Bosiacki, H. Izdebski, A. Nielicki, I. Zachariasz, Wyd. LIBER, Warszawa 2010.
  • Opolski K., Modzelewski P. Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2004.
  • Supernat J., Administracja publiczna w świetle koncepcji New Public Management, 2012.
  • Szczepańska K., Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2011.

Notes

PL
Pełny tekst artykułu umieszczono za zgodą wydawcy. Tekst jest dostępny w Internecie na stronie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-539a05a1-a6ca-40f0-a375-b42c4d6f947e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.