Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 10 | 3 | 186-191

Article title

Środowisko Webench Design jako narzędzie edukacyjne

Content

Title variants

EN
Webench Design Environment as an Educational Tool

Conference

Edukacja-Technika-Informatyka

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Artykuł podejmuje temat zastosowania środowiska Webench Design w procesie nauczania elektroniki, szczególnie analogowej. Obecnie przekazywanie wiedzy z tego zakresu z wielu powodów jest dużym wyzwaniem dydaktycznym. W tym kontekście wykorzystanie darmowego i dostępnego online oprogramowania projektowo-symulacyjnego pozwala na uniknięcie części problemów pojawiających się w tym procesie i efektywne przekazanie wiedzy. W niniejszym opracowaniu środowisko Webench Design najpierw zostało opisane w sposób ogólny, a następnie na konkretnym przykładzie, jakim był aktywny filtr górnoprzepustowy, zaprezentowano część jego możliwości.
EN
The article deals with the application of the Webench Design environment in the electronics teaching, especially in analog circuits. Nowadays, transferring knowledge in this field is a big didactic challenge for many reasons. In this context, the use of project-simulation software that is free of charge and onlineavailable, allows avoiding some of the problems that arise in this process and transfer knowledge much more effectively. In the work, the Webench Design environment was first described in a general way, and then on a specific example, which was an active high- -pass filter, some of its capabilities were presented.

Year

Volume

10

Issue

3

Pages

186-191

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

  • ORCID: 0000-0001-9771-6897, doktor inżynier, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Technicznych, Katedra Elektrotechniki, Energetyki, Elektroniki i Automatyki, Polska
author
  • ORCID: 0000-0001-6177-0461, magister, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych, Polska

References

  • Krupa, K. (2014). Dydaktyczne obrazy dynamiczne w kształtowaniu rozumienia parametrów elementów i układów elektronicznych. Edukacja – Technika – Informatyka, 5(1), 536–541.
  • Lipiński, S., Maciąg, A. (2018). Synergia metod dydaktycznych w nauczaniu elektroniki. Edukacja – Technika – Informatyka, 24(2), 325–330.
  • Machowski, W., Dziurdzia, P., Kołodziej, J., Stępień, J. (2016). Kształcenie w zakresie podstaw elektroniki wspomagane technikami e-learningowymi. Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej, 48, 55–60.
  • Mysiak, P., Muc, A., Albrecht, A. (2017). Znaczenie symulacji komputerowych w nauczaniu energoelektroniki. Edukacja – Technika – Informatyka, 8(2), 102–110.
  • Ptak, P. (2014). Aplikacje pakietów programowych w dydaktyce przedmiotów technicznych. Edukacja – Technika – Informatyka, 5(2), 141–146.
  • Szabłowski, S. (2012). Efektywność dydaktyczna uczenia się-nauczania elektrotechniki w wirtualnym laboratorium. Dydaktyka Informatyki, 7, 121–132.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-5cef144b-1190-4d59-8115-14e4e50d31a1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.