Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 5 | 1 | 180-185

Article title

Kształcenie zawodowe – oczekiwania i potrzeby

Content

Title variants

EN
Vocational education – expectations and needs

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Zmniejszenie rozbieżności pomiędzy wymaganiami rynku pracy a ofertą szkolnictwa zawodowego wymaga ich diagnozowania i odpowiednich zmian w ofercie kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego. Istotne jest zwiększenie zakresu i pogłębienie współpracy między samorządem, urzędami pracy, poradnictwem zawodowym, szkołami zawodowymi, uczelniami technicznymi oraz pracodawcami. Powinny być przy tym uwzględniane potrzeby przedsiębiorców pod kątem kwalifikacji absolwentów oraz oczekiwania i potrzeby szkół.
EN
Reducing the differences between the requirements of the labor market, and offer vocational training needs of their diagnosis and appropriate changes in the offer of education, training and professional development. It is important to increase the scope and deepen the cooperation between the government, labor offices, vocational guidance, vocational schools, technical universities and employers. Should be taken into account the needs of employers in terms of qualifications of graduates and the expectations and needs of schools

Year

Volume

5

Issue

1

Pages

180-185

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

References

  • Bednarczyk H., Jaszczyk T., Woźniak I. (red.) (2008), Polskie standardy kwalifikacji zawodowych, Warszawa.
  • Diagnozy i rekomendacje Kongresu przedsiębiorczości w sprawie szkolnictwa zawodowego, http://www.kongresprzedsiebiorczosci.com.pl/Ksztalcenie%20zawodowe.pdf (07.05.2014).
  • Gach G., Kasianiuk G., Krzesiński P. i in. (2013), Kompleksowa analiza zawodów deficytowych i nadwyżkowych w województwie lubelskim. Raport z badań 2013, Lublin.
  • Kwiatkowski S.M. (2006), Kształcenie zawodowe – wyzwania, priorytety, standardy, Warszawa.
  • Lorens R. (2011), Nowe technologie w edukacji, Warszawa – Bielsko-Biała.
  • Moss J., Sienna M. (2007), Rola i zadania standardów kwalifikacji zawodowych w programowaniu zawodowego kształcenia ustawicznego [w:] Krajowe standardy kwalifikacji zawodowych. Rozwój i współpraca, red. H. Bednarczyk, I. Woźniak, S.M. Kwiatkowski, Warszawa.
  • Olszewska M. (2013), Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe. Materiały konferencji „Edukacja– Rynek Pracy–Kariera”, Toruń.
  • Petty G. (2010), Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, Sopot.
  • Praca w Polsce VII–IX 2013 r., http://www.egospodarka.pl/art/galeria/ 103791,Praca-w-Polsce- VII-IX-2013-r,7,39,1.html (07.05.2014).
  • Smela K. (2007), Projektowanie modułowych programów kształcenia i szkolenia zawodowego – rola standardów kwalifikacji [w:] Krajowe standardy kwalifikacji zawodowych. Rozwój i współpraca, red. H. Bednarczyk, I. Woźniak, S.M. Kwiatkowski, Warszawa.
  • Szkolnictwo zawodowe w Polsce a w innych krajach europejskich (2014), Płock. Materiały konferencyjne, http://www.igrp.com.pl/downloads/szkolnictwo_zawodowe.pdf (07.05.2014).
  • Wołk Z. (2013), Zawodoznawstwo. Wiedza o współczesnej pracy, Warszawa

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
2080-9069

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-5e63e7ac-2508-40a8-8a6e-d0641499e3e0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.