Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 8 | 2 | 51-55

Article title

Programowanie we wczesnej edukacji dziecka

Content

Title variants

EN
Programming in Early Childhood Education

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W niniejszym artykule podjęto problematykę programowania w edukacji formalnej i nieformalnej, ze szczególnym uwzględnieniem wczesnej edukacji dziecka. Analizie poddano założenia podstawy programowej wchodzącej w życie we wrześniu 2017 r. w świetle dostępnych raportów i zagranicznych praktyk.
EN
The article presents the issue of programming in formal and informal education in early childhood education. In this paper program basis from September 2017 in the light of available reports and foreign practices was analyzed.

Year

Volume

8

Issue

2

Pages

51-55

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

  • Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, Katedra Pedagogiki Wczesnoszkolnej, Polska

References

  • Briggs, J.R .(2015). Python dla dzieci. Programowanie na wesoło. Warszawa: PWN.
  • Filiciak, M., Sijko, K., Tarkowski, A. (2013). Nauka programowania w szkołach. Czas na upgrade? Warszawa: Centrum Cyfrowe.
  • Kowalczuk, K. (2017). Programowanie: edukacyjna innowacja przyszłości. Hejnał Oświatowy, 3 (161), 3–5.
  • Richardson, C. (2016). Nauka programowania z Minecraftem. Buduj niesamowite światy z wykorzystaniem mocy Pythona. Warszawa: PWN.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14.02.2017 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Pobrane z: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20170000356 (30.05.2017).
  • Sochacka, B., Lipski, G. (2015). Jak uczą programowania na świecie? Dobre praktyki programowania dla dzieci. Pobrane z: http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/news-files/dobre_prak-tyki_programowania_z_zagranicy.pdf (30.05.2017).
  • Soukup, B. (2015). Nauka programowania zamiast przedmiotu informatyka w szkołach podstawowych. W: J. Morbitzer, D. Morańska, E. Musiał (red.), Człowiek – media – edukacja (s. 123–135). Dąbrowa Górnicza: Wyd. WSB w Dąbrowie Górniczej.
  • Sysło, M. (2013). Diabeł tkwi w szczegółach. Pobrane z: http://ngoteka.pl/bitstream/handle/ item/262/Nauka-programowania-w-szkolach_raport.pdf?sequence=1 (30.05.2017).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-61f7f42d-c311-4d20-9cfc-5e1513b42c2c
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.