PL
W pracy zaprezentowane i omówione zostały wyniki badań ankietowych przeprowadzonych metodą wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego, w ramach opracowania ekspertyzy utworzenia i funkcjonowania Centrum Kompetencyjnego na Politechnice Opolskiej. Dotychczasowe doświadczenia wynikające z aktywnej współpracy z przedsiębiorstwami regionu, wskazują na problem niewystarczającego dopasowania oferty przygotowanej przez jednostki sektora usług badawczych do potrzeb regionalnej gospodarki. Celem opracowania jest omówienie wybranych zagadnień będących przedmiotem badania, którego wyniki stanowią ważne źródło wiedzy dla procesów kreowania współpracy w obszarze efektywnego transferu wiedzy na linii nauka-biznes. Stanowi to o zdolności przedsiębiorstw do konkurowania w nowoczesnej przestrzeni gospodarczej z wykorzystaniem dostępnego w otoczeniu gospodarczym „know-how”.
EN
The article presents and discusses the results of the survey conducted by the computer assisted telephone interview system, that was the part of the expertise devoted to establishment and functioning of the Competence Center (CK) at Opole University of Technology. The experience gained from active cooperation with enterprises of the region, indicates the problem of insufficient matching of the offer prepared by the research sector units to the needs of the regional economy. The aim of the article is to discuss selected issues of research, the results of which are an important source of knowledge for the process of creating an effective cooperation in the area of knowledge transfer between science-business. This represents the enterprises ability to compete in modern economic space, using the know-how available in the business environment.