Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 1 (68) | 75-84

Article title

Komunikacja z klientem na Twitterze – analiza wybranych aktów mowy w interakcji handlowej online

Content

Title variants

EN
Customer communication on Twitter – an analysis of selected speech acts in online business interaction

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem analizy było zbadanie wybranych aktów mowy występujących w interakcji o charakterze handlowym na profilach firm Allegro, T-Mobile oraz Samsung. Wśród omawianych aktów są m.in. akty pozytywnego wartościowania odbiorcy, życzenia, żarty, akty próśb i zaleceń, a także akty niezgody, krytyki klienta czy podkreślania własnej wartości. Wskazano także na cechy językowe postów, takie jak potoczność i stosowanie zapożyczeń.
EN
The aim of the paper was to analyse selected speech acts used in business interaction on the profiles of Allegro, T-Mobile and Samsung companies. The strategies discussed in the study include compliments, jokes, apologies, requests and suggestions, as well as acts of criticism of client and positive self-evaluation. The paper also points out selected features of the language of the posts, such as informality and the use of borrowings.

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-67da8633-dd14-4bf9-b9aa-5cd41f2f1a8d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.