Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 3/1 | 125-136

Article title

Wykorzystanie współczynnika beta do oceny wzrostu wartości przedsiębiorstwa

Authors

Content

Title variants

EN
Use Beta for evaluating the growth of enterprise value

Languages of publication

PL EN

Abstracts

EN
The paper describes the key issues associated with the concept of value based management. Presents its essence and characterized factors affecting the growth of the company. The last part of the article presents the results of research and analysis made by the author. Examined whether the beta can be effectively used to evaluate the value creation for shareholders. In the article author placed results of calculations beta for banking companies listed on the WSE. For some companies shown how management decisions that affect the value of the company, also affect the rate of beta.

Year

Issue

3/1

Pages

125-136

Physical description

Contributors

References

  • Domański J., Najważniejsze czynniki w procesie zarządzania wartością organizacji pozarządowej, „Trzeci Sektor” 2007, nr 10 Duraj J., Kucińska K., Piotrowski S., Sikorski A., Kryteria i metody efektywności funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw i ich weryfi kacja praktyczna, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 1987 Komorowski J., Kategoria wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, „Pieniądze i Więź’ 2007, nr 2 Kowal D., Kluczowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 378, Szczecin 2004 Litwa P., Balanced scorecard jako instrument kształtowania długookresowej wartości przedsiębiorstwa, w: Zarządzanie fi nansami. Klasyczne zasady nowoczesne narzędzie, red. D. Zarzecki, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2002 Marcinkowska M., Kształtowanie wartości fi rmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000 Mills R.W., Dynamika wartości przedsiębiorstwa dla udziałowców. Zasady i praktyka analizy wartości strategicznej, ODDK, Gdańsk 2005 Naczyński D., Kategoria wartości w strukturze celów współczesnego przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe/Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów w Katowicach 2005, z. 9 Nasiłowski M., System rynkowy – podstawy mikro- i makroekonomii, Wydawnictwo „Key Test”, Warszawa 1996 Pietrewicz L., Interes przedsiębiorstwa a interes akcjonariuszy spółki giełdowej, „Przegląd Organizacji” 2008, nr 2 Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG Press, Warszawa 1999 Samborski A., Łańcuch działań tworzących wartość przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie 2005, nr 6 Szczepankowski P., Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 Wierzbiński M., Zarządzanie przez wartość jako metoda wspomagająca tworzenie wartości dla właścicieli przedsiębiorstwa, „Finanse, Bankowość, Rachunkowość” 2006, nr 4 Witoszek G., Misja i strategia fi rmy jako narzędzia tworzenia wartości przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji” 2009, nr 7–8

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-69527763-15da-4757-80be-07aecd70c961
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.