Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 4(219) | 265-272

Article title

Kultura masowa nie dla mas (recenzja z: Kamil Łuczaj: Świat z drugiej strony ekranu. Studium recepcji treści kultury popularnej przez kobiety wiejskie)

Authors

Content

Title variants

EN
Mass Culture not for the Masses (review of: Świat z drugiej strony ekranu. Studium recepcji treści kultury popularnej przez kobiety wiejskie [The World on the Other Side of the Screen. A Study of Popular Culture Content Reception by Country Women] by Kamil Łuczaj)

Languages of publication

PL

Abstracts

Keywords

Year

Issue

Pages

265-272

Physical description

Contributors

author
  • Instytut Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, ul. Fosa Staromiejska 1a, 87-100 Toruń

References

  • Barker, Chris. 2005. Studia kulturowe. Teoria i praktyka. Tłum. A. Sadza. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Godzic, Wiesław. 2004. Telewizja i jej gatunki. Po „Wielkim bracie”. Kraków: Universitas.
  • Hall, Stuart. 1987. Kodowanie i dekodowanie. „Przekazy i Opinie” nr 1–2: 58–71.
  • Krajewski, Marek. 2005. Kultury kultury popularnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Maison, Dominika. 2010. Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. Warszawa: WN PWN.
  • Mateja, Bogumiła. 2010. Dyskretna uwodzicielska moc seriali. „Kultura i Społeczeństwo” t. 54, 2: 37–52.
  • Szlendak, Tomasz. 2014. Maszyna do dzielenia. Co wynika z festiwalizacji naszej kultury. Rozm. Robert Sankowski, http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105406,16586967,Maszyna_do_dzielenia__Co_wynika_z_festiwalizacji_naszej.html [dostęp: 22.06.2015].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6cbb7383-8e0b-4307-bb32-ec9db0f95c7e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.