Akgun, S., Greenhow, C. (2022). Sztuczna inteligencja w edukacji: rozwiązywanie problemów etycznych w warunkach K-12. Etyka sztucznej inteligencji, 2(3).
Fazlagić, J. (red.). (2022). Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację. Jak przygotowywać się na szanse i wyzwania społeczno-gospodarcze związane ze sztuczną inteligencją? Warszawa: IBE.
Foulger, T.S., Graziano, K.J., Schmidt-Crawford, D. Slykhuis, D.A. (2017). Teacher Educator Technology Competencies. Journal of Technology and Teacher Education, 25(4).
Koczy, S. (2012). Przyszłość społeczeństwa wiedzy w obliczu egzystencji w świecie nowych technologii. W: D. Szeligiewicz-Urban (red.). Uczeń bezpieczny w cyberprzestrzeni, Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza „Humanitas”.
Komisja Europejska, Wytyczne etyczne dla nauczycieli dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji i danych w nauczaniu i uczeniu się, Luksemburg Urząd Publikacji Unii Europejskiej 2022, https://op.europa.eu/pl/publication-detail/-/ publication/d81a0d54-5348--11ed-92ed-01aa75ed71a1/language-en [dostęp: 18.08.2024].
Mayer, R. (2013). Uczenie się z wykorzystaniem technologii. W: H. Dumont, D. Istance, F. Benavides (red.). Istota uczenia się. Wykorzystanie wyników badań w praktyce (Z. Janowska, tłum). Wolters Kluwer.
Mayor, F. (2001). Przyszłość świata, Warszawa: Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.
Nguyen, A., Ngo, H.N., Hong, Y. et al. (2023). Ethical principles for artificial intelligence in education. Education and Information Technologies, 28(4).
Osowska, M. (2022). Umiejętności nauczycieli w kontekście potrzeb nowoczesnej edukacji, Warszawa: IBE.