Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 8 | 2 | 24-31

Article title

Zmiany w austriackim systemie szkolnym

Content

Title variants

Changes in the Austrian School System

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Autor artykułu dokonuje zwięzłego omówienia zmian zachodzących w austriackim systemie szkolnym. W pierwszej jego części przedstawia krótki rys historyczny tego systemu. W drugiej części przybliża Czytelnikowi wybrane wątki zmian będących wynikiem reformy szkolnej.
The author of the article elaborates on the changes that take place in the Austrian school system. In the first part he presents a historical overview of the system. In the second part he brings the reader closer to some of the changes resulting from the school reform.

Year

Volume

8

Issue

2

Pages

24-31

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

  • Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, Polska

References

  • Die Bildungsreform fuer Oesterreich. Das Gesamotkoncept in der Umsetzung (2013). Wien: IMPRESSUM Medieninhaber, Herausgeber und Verleger Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur.
  • Grillmayer, D. (2015). Herbe Kritik an der neuen Lehrerausbildung. Freie Meinung, 1, 9–10.
  • Heute wird Bildungsreform praesentiert. Das wird alles neu. Machen diese 300 Seiten unsere Schulen bessert? Heute, 3038, 16–17.
  • http://www.bildungssystem.at/schule-oberstufe/polytechnische-schule (20.05.2017).
  • https://www.bmb.gv.at/schulen/bw/abs/abs.html (20.05.2017).
  • https://www.bmb.gv.at/schulen/bw/nms/index.html (20.05.2017).
  • Kraszewski, K. (2013). Analiza wybranych koncepcji kształcenia nauczycieli przedszkoli i klas początkowych (na przykładzie Austrii i Szwajcarii). W: M. Krzemiński (red.), Praktyki pedagogiczne ważnym ogniwem w procesie kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania skuteczności praktyk zawodowych. T. 2. Włocławek: Wyd. PWSZ we Włocławku.
  • Kraszewski, K. (2015). Kształcenie ogólne i ogólnotechniczne w zreformowanym systemie szkolnym Berlina. Edukacja – Technika – Informatyka, 1 (11), 25–31.
  • Man muss parallele Strukturen aufbauen (2016). Freigeist, 44, 37–41.
  • Mut und Verstand. Verstand und Moral (2015). Freigeist, 43, 21–25.
  • Oesterreich. Tatsachen und Zahlen (1993). Wien: Herausgegeben von Bundespressedienst.
  • Oesterreich. Tatsachen und Zahlen (2000). Wien: Herausgegeben von Bundespressedienst.
  • Pasteiner, J. (2016). Die Fussangeln der geplanten “Bildungreform”. Freie Meinung, 1.
  • Reform fix: Direktor sucht Lehrer aus. Morgen kommt grosses Schulpaket (2016). Oesterreich, 3373, 3–14.
  • Schulreform dauert 10 Jahre (2016). Oesterreich, 3375, 6–7.
  • So wird die neue Schule (2016). Oesterreich, 3374, 11–12.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6e96ac14-5eda-46e7-8e05-c397863f69d0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.