Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 2 (61) | 29-39

Article title

Etyka public relations – zapisy kodeksowe a praktyka działań branży PR

Content

Title variants

EN
Public relations ethics – Code of conduct versus practical activities of the PR branch

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł podejmuje kwestię rozbieżności między zapisami kodeksów etyki zawodowej public relations (PR) i działaniami obserwowanymi na rynku. Brak możliwości skutecznej egzekucji zapisów kodeksów etycznych wynika zdaniem autorki opracowania ze słabości branży public relations w Polsce. Dlatego też dbałość o utrwalanie wartości etycznych w zakresie PR powinna być przedmiotem skutecznej strategii opracowanej i realizowanej przez same stowarzyszenia branży public relations.
EN
This article aims at analyzing the subject of discrepancy between principles recorded in the ethical codes of PR branch and observed market activities. According to the author, the lack of effective execution of PR ethics legislation is a result of the weakness of the Polish PR branch. Therefore, solicitude concerning ethical values in PR fi eld should be implemented based on strategy elaborated by PR professional associations.

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-74cb3a50-ae72-4ad9-9562-f2eca24cf903
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.