Baranowska, Małgorzata. „Głos mają kobiety”, czyli o tożsamości i różnicy.” Dostępny 24.03.2016, http://laboratorium.wiez.pl/teksty.php?glos_maja_kobiety_czyli_o_tozsamosci_i_roznicy&p=1.
Brodsky, Judith K. „Exhibitions, Galleries, and Alternative Spaces.” W The Power of Feminist Art. The American Movement of the 1970s, History and Impact, red. Norma Broude i Mary D. Garrard, 104-119. New York: Harry N. Abrams, 1994.
Broude, Norma i Mary D. Garrard. „Introduction: Feminism and Art in the Twentieth Century.” W The Power of Feminist Art. The American Movement of the 70s, History and Impact, red. Norma Broude i Mary D. Garrard, 10-31. New York: Harry N. Abrams 1996.
Bunch, Mads. „»Ehrengard,« Kierkegaard, and the Secret Note.” Scandinavian Studies Vol. 85, No. 4 (Winter 2013): 489-523.
Chłopecki, Jerzy. „Protest – Nudist.” Sztandar Młodych, 6-8 czerwca 1980.
Dłużewska, Emilia. „Natalia LL o warszawskiej wystawie: Seks to poważna sprawa.” Gazeta Wyborcza, [Warszawa] 25 stycznia 2015. Dostępny 28.11.2015, http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34889,17298092,Natalia_LL_o_warszawskiej_wystawie__Seks_to_powazna.html?order=najnowsze.
Dooley, Mark. „Kierkegaard and Derrida, Between Totality and Infinity.” W The New Kierkegaard, red. Elsebet Jegstrup, 199-213. Bloomington-Indianapolis: Indiana University Press, 2004.
Ewa Partum, red. Aneta Szyłak, Berenika Partum i Ewa M. Tatar. Gdańsk: Instytut Sztuki Wyspa, 2013.
Fuller, Harcourt. Building the Ghanaian Nation-State: Kwame Nkrumah’s Symbolic Nationalism. London: Palgrave Macmillan, 2014.
Graff, Agnieszka. Świat bez kobiet. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B., 2001.
Grygiel, Marek. „Trzy kobiety - Maria Pinińska-Bereś, Natalia LL, Ewa Partum.” Fototapeta. Dostępny 7.12. 2015, http://fototapeta.art.pl/2011/mne.php.
Hess, Janet Berry. „Imagining Architecture: The Structure of Nationalism in Accra, Ghana.” Africa Today Vol. 47, No. 2 (Spring, 2000): 35-58.
Hussakowska, Maria. „Thing Pink.” W Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek, 11-19. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
Iwański, Mikołaj. „Chłopak rośnie na rycerza? Rozmowa z Ewą Toniak.” Obieg.pl. Dostępny 22.11.2015, http://obieg.pl/prezentacje/29818.
Janion, Maria. Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś. Warszawa: Wydawnictwo Sic!, 1996.
Kierkegaard, Sǿren. Bojaźń i drżenie. Choroba na śmierć. Tłum. Jarosław Iwaszkiewicz. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1972.
Kowalczyk, Izabela. „Prekursorki wciąż w izolacji.” Obieg.pl. Dostępny 7.12.2015, http://www.obieg.pl/obiegtv/20998#1.
Kulik, Zofia. „Bunt neoawangardowej artystki. Z Zofią Kulik rozmawia Joanna Turowicz.” Dostępny 01.03.2016, http://www.kulikzofia.pl/turowicz.html.
Kuźma-Markowska, Sylwia. „Druga Fala.” W Encyklopedia gender. Płeć w kulturze, red. Monika Rudaś-Grodzka et al., 97-100. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca, 2014.
Leder, Andrzej. Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014.
Libiger, Milan i Jana Fuksowa. „Nápis z fotek souložícího páru vadil politikům, výstava skončila.” Dostępny 28.11. 2015, http://zlin.idnes.cz/vedeni-zlinskeho-kraje-zavrelo-vystavu-polske-fotografky-natalie-ll-121-/zlin-zpravy.aspx?c=A140815_2090790_zlin-zpravy_ras.
Losada, Basilio. „Le Corbusier e o neobarroco arquitectónico.” Grial T. 4, No. 11 (xaneiro-febreiro-marzo, 1966): 1-13.
Ładnowska, Janina. „Ptyś i rąbek nieba.” W Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek, 20-26. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
Morawski, Stefan. „Kobiece dotknięcie formy.” W Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek, 27-28. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
Murawska-Muthesius, Katarzyna. „»Hers is a feminine talent«. O recepcji wystawy Aliny Ślesińskiej w Londynie w 1959 r.” W „Jestem artystką we wszystkim co niepotrzebne”. Artystki i sztuka ok. 1960, 23-33. Warszawa: Neriton, 2010.
Opałka, Ewa. „Do trzech razy sztuka.” Format nr 3 (2011): 122–124.
Pańków, Lidia. „Kobiece ambiwalencje.” Dwutygodnik. Dostępny 24.03.2016, http://www.dwutygodnik.com/artykul/2008-kobiece-ambiwalencje.html.
Permafo, red. Anna Markowska. Wrocław: Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2012.
Platon, „Uczta.” W Idem, Dialogi, tłum. Władysław Witwicki. Warszawa: Unia Wydawnicza „Rerum”, 1993.
Pollock, Griselda. „Feminist Intervensions in the History of Art: An Introduction.” W Griselda Pollock, Vision and Difference. Feminism, Feminity and the Histories of Art, 1:24. London and New York: Routledge, 1988.
Siatka, Krzysztof. „Monument Trzech Gracji w Zachęcie.” o.pl. Dostępny 7.12. 2015, http://magazyn.o.pl/2011/zacheta-trzy-kobiety-natalia-ll-ewa-partum-maria-pininska-beres/#.
Smyth, John Vignaux. „Art, Eroticism and Sadomachistic Sacrifice in Søren Kierkegaard and Isak Dinesen.” w The New Kierkegaard, red. Elsebet Jegstrup, 179-198. Bloomington, Indianapolis: Indiana University Press, 2004.
Stanek, Lukasz. „Architects from Socialist Countries in Ghana (1957–67): Modern Architecture and Mondialisation.” Journal of the Society of Architectural Historians Vol. 74, No. 4 (December 2015): 416-442.
Tatar, Ewa M. „Prywatne jest polityczne.” W Ewa Partum, red. Aneta Szyłak, Berenika Partum i Ewa M. Tatar, 107-119. Gdańsk: Instytut Sztuki Wyspa, 2013.
Toniak, Ewa. „Artystki w PRL-u.” W Artystki polskie, red. Agata Jakubowska, 93-111. Warszawa-Bielsko Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN, 2011.
Toniak, Ewa. „Artur Grottger (1837-1867). Przypisy do biografii.” Dostępny 22.11.2015, http://www.mediatekamnk.pl/obiekt.php?id=1361.
Toniak, Ewa. „Artystki.” Gazeta Wyborcza, 9 września 1991.
Toniak, Ewa. „Artystki lat 80. Teoria znikania.” Biuro nr 4 (2012): 16-20.
Toniak, Ewa. „Bohaterki kultury chwilowej. Alina Szapocznikow i Alina Ślesińska w polskiej prasie około 1960.” W „Jestem artystką we wszystkim co niepotrzebne”. Artystki i sztuka ok. 1960, 13-21. Warszawa: Neriton, 2010.
Toniak, Ewa. „Ech, te baby.” Obserwator, 9-10 maja 1992.
Toniak, Ewa. „Feministyczna wystawa, czyli o tym, co niemożliwe.” W Display. Strategie wystawiania, red. Maria Hussakowska i Ewa M. Tatar, 155-189. Kraków: Universitas, 2012.
Toniak, Ewa. „Jedna nie ruszy bez drugiej. Alina Szapocznikow i Alina Ślesińska w polskiej prasie ok. 1960 roku,” wykład. Dostępny 8.12.2015, http://artmuseum.pl/pl/doc/video-alina-szapocznikow-dokumenty-prace-interpretacje5.
Toniak, Ewa. „Tylko nie feminizm: O pierwszej powojennej wystawie polskich artystek.” W Głos mają kobiety. Teksty feministyczne, red. Sławomira Walczewska, 102-113. Kraków: Convivium, 1992.
Toniak, Ewa. „Zamiast.” Obieg.pl. Dostępny 7.12.2015, http://www.obieg.pl/obiegtv/20998#1.
Toniak, Ewa i Małgorzata Szczęśniak. „Artystka niespokojna. Adam Mazur rozmawia z Ewą Toniak i Małgorzatą Szczęśniak.” W Natalia LL. Secretum et Tremor, 64-97. Warszawa: CSW Zamek Ujazdowski, 2015. Kat. wyst.