Cynarski, W. (2005). Kulturowy archetyp i etos a postrzeganie charakteru narodowego. W: A. Andrusiewicz (red.). Polska i jej wschodni sąsiedzi, T. 5 (339–350). Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Czeremski, M. (2015). Problemy z mitologizacją kultury. W: W. Charchalis, B. Trocha (red.). Mitologizacja kultury w polskiej i iberyjskiej twórczości artystycznej (21–32). Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.
Dmitrów, E. (1997). Obraz Rosji i Rosjan w propagandzie narodowych socjalistów 1933– 1945. Warszawa: Instytut Studiów Politycznych PAN.
Eco, U. (2012). Wymyślanie wrogów i inne teksty okolicznościowe. Poznań: Rebis.
Janion, M. (2009). Bohater, spisek, śmierć. Wykłady żydowskie. Warszawa: WAB.
Leinwald, A. (2013). Rosja w propagandzie polskich powstań narodowych 1768–1864. Wybrane zagadnienia. Studia z Dziejów Rosji i Europy Środkowo-Wschodniej, XLVIII, 5–25.
Sakowicz-Tebinka, I. (2010). Imperium Barbarzyńców. Rosja Aleksandra II w brytyjskich opiniach prasowych. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Schaff, A. (1981). Stereotypy a działanie ludzkie. Warszawa: Książka i Wiedza.
Szczotka, S. (2012). Wizerunek bolszewika w polskich plakatach propagandowych z wojny polsko-rosyjskiej 1919–1920 ze zbiorów Muzeum Niepodległości w Warszawie. Niepodległość i Pamięć, 19/1–4 (37–40), 205–213.
Szymkowska-Bartyzel, J. (2006). Amerykański mit polski konsument czyli reklamowe oblicza Ameryki. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Śpiewak, P. (2012). Żydokomuna. Interpretacje historyczne. Warszawa: Czerwone i Czarne.
Tomicki, R. (1987). Mit. W: Z. Staszczak (red.). Słownik etnologiczny. Terminy ogólne (244–248). Warszawa–Poznań: PWN.
Wolniewicz, M. (2014). Moskwa ante portas. Rosja w polskiej propagandzie powstańczej (1863–1864). Poznań: Wydawnictwo Nauka i Innowacje.