Barcik, R. (2006). Teoretyczne podstawy tworzenia klastrów gospodarczych. W: E. Bojar (red.), Klastry jako narzędzia lokalnego i regionalnego rozwoju gospodarczego, (s. 9–15). Lublin: Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej.
Florida, R. (2010). Narodziny klasy kreatywnej, tłum.
T. Krzyżanowski, M. Penkala. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
Gardawski, J. (red.) (2013). Rzemieślnicy i Biznesmeni, Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Glinka, B. (2008). Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce. Warszawa: PWE.
Glinka, B. i Gudkova, S. (2011). Przedsiębiorczość. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Golik, D. (1999). Znaczenie rozwoju lokalnego oraz przedsiębiorczości w polityce rozwoju regionalnego. W: J. Targalski (red.), Przedsiębiorczość a lokalny i regionalny rozwój gospodarczy, (s. 191–200). Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Gudkova, S. (2008). Rozwój małych przedsiębiorstw. Warszawa: WAiP.
Klincewicz, K. (red.) (2012). Klasa kreatywna w Polsce. Technologia talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe WZ UW.
Kłobukowski, P. (2013). Kapitał społeczny jako czynnik wspierający działanie i powstawanie klastrów, Zarządzanie i Finanse, 4(1).
Knop, L. (2006). Potencjał relacyjny w procesie tworzenia klastrów. W: E. Bojar (red.), Klastry jako narzędzia lokalnego i regionalnego rozwoju gospodarczego, (s. 162–171). Lublin: Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej.
Krajewski, K. i Śliwa, J. (2004). Lokalna przedsiębiorczość w Polsce. Uwarunkowania rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe WZ UW.
Kryńska, E., Poliwczak, I. i Sobocka-Szczapa, H., (2002). Wpływ Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na rynki pracy. Łódź: Absolwent.
Ługowska, K. (2010). Specjalne strefy ekonomiczne. Pobrano z: http://www.mg.gov.pl/Wspieranie+przedsiebiorczosci/Wsparcie+finansowe-+i+inwestycje/Specjalne+strefy+ekonomiczne (20.10.2013).
Obłój, K. (2010). Pasja i dyscyplina strategii. Warszawa: New Media.
Oleksyn, T. (2012). Przedsiębiorczość jako kategoria złożona. Jak ją rozwijać, Problemy Zarządzania, 10(36).
Ormanty, A. (2008). Strategia jako determinanta rozwoju gospodarczego. W: R. Barcik (red.), Nowoczesne kierunki w rozwoju lokalnym i regionalnym, (s. 32–39). Bielsko-Biała: Wydawnictwo Naukowe ATH w Bielsku-Białej.
Pasieczny, J. (2008). Profile gmin w Polsce – zarządzanie rozwojem i zmianami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe WZ UW.
Pasieczny, J.(2006). Kreowanie marki gminy, Problemy Zarządzania, 4(13).
Porter, M. (2001). Porter o konkurencji. Warszawa: PWE.
Strużycki, M. (red.) (2011). Przedsiębiorstwo, region, rozwój. Warszawa: Diffin.
Szromnik, A. (1999). Marketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów zagranicznych – zarys koncepcji marketing-mix gminy (regionu). W: J. Targalski (red.), Przedsiębiorczość a lokalny i regionalny rozwój gospodarczy, (s. 401–416). Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Ślusarz, G. (2006). Zarządzanie rozwojem przez jednostki samorządu terytorialnego – specyfika, potrzeby i wyzwania, Problemy Zarządzania, 4(13).
Wiatrak, A. (2006). Skala regionalna i lokalnaistota, rozwój i zarządzanie, Problemy Zarządzania, 4(13).
Zalewski, A. (2006). Uwarunkowania skuteczności stymulowania rozwoju lokalnego, Problemy Zarządzania, 4(13).