Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 7 | 3 | 178-183

Article title

Przykłady zastosowań programu GeoGebra w edukacji matematycznej

Authors

Content

Title variants

EN
Examples of GeoGebra applications in mathematical education

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
W artykule przybliżone zostały zasady działania, podstawowe funkcje i możliwości interaktywnego programu GeoGebra, który wspomaga nauczanie matematyki. Program ten doskonale nadaje się dla uczniów i nauczycieli, którzy chcą uatrakcyjnić prowadzone przez siebie zajęcia. Działanie i możliwości aplikacji zostały poparte rozwiązaniami kilku przykładów (z różnych poziomów kształcenia) wraz z odpowiednim komentarzem.
The article outlines the operating principles, the basic functions and the possibilities of interactive GeoGebra program, which supports the teaching of mathematics. This program is ideal for students and teachers who want to enhance their lessons. The operation and application possibilities are supported by the solutions of some tasks (from different levels of education) along with appropriate commentary.

Year

Volume

7

Issue

3

Pages

178-183

Physical description

Dates

published
2016

Contributors

author

References

  • Nowak J. (2013), Postrzeganie matematyki wśród studentów, „Kwartalnik Opolski” nr 4.
  • Węglińska R. (2014), Jak rozpocząć pracę z GeoGebrą [w:] E. Pobiega, R. Skiba, K. Winkowska--Nowak (red.), Matematyka z GeoGebrą, Warszawa.
  • Winkowska-Nowak K., Hohenwarter M., Zdrodowska A. (2011), GeoGebra jako innowacyjne oprogramowanie wspomagające naukę matematyki [w:] K. Winkowska-Nowak, R. Skiba (red.), GeoGebra: wprowadzenie innowacji edukacyjnej, Toruń.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-827a4d27-5752-49a9-9c65-77591462a640
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.