Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2024 | 1 | 163-174

Article title

Potrzeby edukacyjne nauczycieli kształcenia zawodowego w świetle badań własnych

Selected contents from this journal

Title variants

Educational needs of vocational teachers in the light of own research

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł został poświęcony analizie potrzeb edukacyjnych nauczycieli kształcenia zawodowego na podstawie badań przeprowadzonych wśród 111 respondentów ze szkół branżowych województwa mazowieckiego. Projekt badawczy został zaplanowany i przeprowadzony przez zespół kształcenia zawodowego działający w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Zawodowego. Nauczyciele odpowiedzieli na pytania dotyczące swoich potrzeb edukacyjnych, preferowanych form oraz oczekiwanej tematyki doskonalenia zawodowego. Przeprowadzone badania umożliwiły pozyskanie wiedzy na temat potrzeb szkoleniowych tej grupy nauczycieli oraz przyczynią się do opracowania oferty odpowiadającej ich preferencjom.
EN
The article was devoted to the analysis of the educational needs of vocational education teachers based on research conducted among 111 respondents from vocation schools in the Masovian Voivodeship. The research project was planned and carried out by the vocational education team operating at the Masovian Local Government Center for Vocational Development. Teachers answered questions about their educational needs, preferred forms and expected topics of professional development. The conducted research made it possible to obtain knowledge about the training needs of this group of teachers and will contribute to the development of an offer that meets their preferences.

Year

Issue

1

Pages

163-174

Physical description

Dates

printed
2024-03-20

Contributors

  • Europejska Uczelnia Społeczno-Techniczna im. Sługi Bożego Roberta Schumana
  • Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, Wydział w Radomiu
  • Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, Wydział w Radomiu

References

  • Badanie potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych nauczycieli szkół branżowych I i II stopnia realizowane w ramach zadania: „Opracowanie metodologii i narzędzi monitorowania potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych nauczycieli szkół branżowych I i II stopnia (ankieta online) w projekcie „Rada ds. kompetencji w sektorze motoryzacyjnym (z uwzględnieniem elektromobilności)”, http://radasektorowa-motoryzacja.pl/wp-content/uploads/2020/06/ Raport_badanie-potrzeb-nauczycieli-KSSE.pdf [dostęp: 11.02.2024].
  • Domański, H., Staszewicz, M., Walczak, D. (2023). Umiejętności nauczycieli w świetle Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 a prestiż zawodu nauczyciela. Warszawa, s. 40.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 2019 r. w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego obowiązujące od 1 września 2019 r (Dz. U. z 2019 r., poz. 316, z 2020 r. poz. 82 i 1459, z 2021 r. poz. 211 i 1036, z 2022 r. poz. 204, oraz z 2023 r. poz. 183),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z dnia 2 października 2023 r. poz. 2102)
  • Karta Nauczyciela (Dz. U. 2023.984).
  • Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (ZSU 2030) uchwała Rady Ministrów nr 195/2020 z 28 grudnia 2020.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563
EISSN
2391-8020

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-83e9944e-eba0-48a2-acce-6b398c2f34a3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.