Władca i opiekun. Nowe oblicze tabloidów. Kinga Zielińska (2016): Druga twarz tabloidu? Językowe działania autoprezentacyjne podejmowane przez dzienniki Fakt i Bild-Zeitung jako przedmiot badań mediolingwistyki porównawczej. Warszawa: Instytut Germanistyki UW, 266 s.
Bilut-Homplewicz, Zofia/ Czachur, Waldemar/ Smykała, Marta (red.) (2009): Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Wrocław.
Bilut-Homplewicz, Zofia/ Czachur, Waldemar/ Smykała, Marta (red.) (2009): Lingwistyka testu w Polsce i w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Wrocław.
Bilut-Homplewicz, Zofia (2013): Prinzip Perspektivierung Germanistische und polonistische Textlinguistik – Entwicklungen, Probleme, Desiderata. Teil I: Germanistische Textlinguistik. Frankfurt am Main.
Bilut-Homplewicz, Zofia (2016): Intertekstualność i dyskursywność w germanistycznej lingwistyce dyskursu. W: Witosz, Bożena/ Sujkowska-Sobisz, Katarzyna/ Ficek, Ewa (red.): Dyskurs i jego odmiany. Katowice, s. 329-338.
Czachur, Waldemar (red.) (2017): Lingwistyka kulturowa i międzykulturowa. Antologia. Warszawa.
Czachur, Waldemar (2011): Diskursive Weltbilder im Kontrast. Linguistische Konzeption und Methode der kontrastiven Diskursanalyse deutscher und polnischer Medien. Wrocław.
Hanus, Anna (2014): Wariantywność gatunkowa w ujęciach kontrastywnych na przykładzie wybranych polskich i niemieckich tabloidów. W: tekst i dyskurs – text und diskurs 7, s. 197-218.
Hanus, Anna (2016): Kilka refleksji na temat miejsca tekstu w germanistycznej analizie dyskursu. W: Witosz, Bożena/ Sujkowska-Sobisz, Katarzyna/ Ficek, Ewa (red.): Dyskurs i jego odmiany. Katowice, s. 339-349.
Kalisz, Aleksandra/ Loewe, Iwona/ Tyc, Ewelina (red.) (2015): Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony. T.1. Katowice.
Mummendey, Hans D. (1990): Psychologie der Selbstdarstellung. Göttingen.
Mummendey, Hans D. (1999): Selbstdarstellungstheorie – ein Überblick. Bielefeld. Mummendey, Hans D. (2006): Selbstdarstellung. W: Bierhoff, Hans-Werner/ Frey, Dieter (red.): Handbuch der Sozialpsychologie und Kommunikationspsychologie. Göttingen, s. 49-56.
Polenz, Peter von (1988): Deutsche Satzsemantik: Grundbegriffe des Zwischen-den-Zeilen-Lesens. Berlin.
Schirmer, Stefan (2001): Die Titelseiten-Aufmacher der Bild-Zeitung im Wandel: eine Inhaltsanalyse unter Berücksichtigung von Merkmalen journalistischer Qualität. München.
Zifonun, Gisela (2005): Grammatik des Deutschen im europäischen Vergleich: Das Pronomen. Mannheim.