Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań poziomu akceptacji społecznej dla energii ze źródeł odnawialnych, przeprowadzonych wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych Lublina. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankietowania. Opracowany na potrzeby badań autorski kwestionariusz ankiety pozwolił na poznanie przekonań młodzieży na temat korzyści z energetyki wiatrowej, słonecznej, wodnej i uzyskiwanej z biomasy. Uczniowie ustosunkowali się do opinii dotyczących wpływu wymienionych źródeł energii na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko. Uzyskane wyniki badań wskazują na akceptację dla energetyki opartej na źródłach odnawialnych. Ujawniają także, że duży odsetek młodzieży nie potrafi określić korzyści wynikających z energetyki odnawialnej. Porównując poziom poparcia dla energetyki ze względu na jej oddziaływanie na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę, odnotowano pewne różnice. Uczniowie dostrzegają najbardziej pozytywne oddziaływanie energetyki odnawialnej na środowisko, najmniej zaś na społeczeństwo. Stwierdzono potrzebę podniesienia poziomu wiedzy uczniów głównie dotyczącej energetyki z biomasy oraz w zakresie wpływu energetyki odnawialnej na społeczeństwo.