Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 20 | 10 | 25-31

Article title

Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych

Authors

Content

Title variants

EN
Gamification and games, their potential for application in marketing strategies

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem pracy jest przedstawienie, na czym polega jeden z najnowszych trendów marketingowych zwany grywalizacją, a także analiza gier stosowanych w grywalizujących systemach pod względem ich struktury i mechanizmów działania, z uwzględnieniem wpływu, jaki wywierają gry na psychikę i zachowanie graczy. Zwrócono również uwagę na przeniesienie grywalizacji i gier na grunt działań marketingowych.
EN
The goal of work is to present the functioning of one of the latest marketing trends known as gamification, the analysis of games used in gamification systems in terms of their structure and mechanisms, with attention to influence on the psychology and behaviour of the players. Attention was given also to the transferring gamification and games to the area of marketing activities.

Year

Volume

20

Issue

10

Pages

25-31

Physical description

Dates

published
2013-10-20

Contributors

  • Instytut Lotnictwa w Warszawie

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-97f07b02-e450-48fc-950a-4a8e0ca19069
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.