Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 10 (789) | 80-89

Article title

Znaczenie efektu posiadania na gruncie marketingu doświadczeń

Title variants

EN
The Significance of the Endownment Effect in the Experience Marketing Context

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł podejmuje problematykę efektu posiadania na gruncie marketingu doświadczeń, który obecnie staje się coraz ważniejszym narzędziem promocji produktów i usług. Praca opiera się na analizie literatury teoretycznej oraz badań empirycznych. Poruszony temat jest niezwykle ważny zarówno z punktu widzenia marketingu, jak i ekonomii. W artykule dowiedziono, że efekt uposażenia może wpływać na wycenę produktu, a w konsekwencji na decyzje zakupowe konsumentów. Może być zatem uznany za jeden z istotnych mechanizmów marketingu doświadczeń.
EN
The main subject of the article is the endowment effect in an experience marketing context. Experience marketing is becoming increasingly important tool used for promotion of products and services. The paper is based on an analysis of theoretical literature and empirical research. The subject is very significant from both marketing and economic point of view. The article demonstrated that the endowment effect may affect pricing of products and consequently consumers’ buying decisions. Hence, it may be deemed one of the crucial mechanisms of experience marketing.

Contributors

  • Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-9804e5ed-543b-4be4-af09-2ec427491ba1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.