Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2025 | 1 |

Article title

Students’ Educational Well-being – Conditions and Forms of Support

Selected contents from this journal

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

PL
Students’ Educational Well-being – Conditions and Forms of Support

Contributors

  • Jan Kochanowski University of Kielce, Poland
author
  • Jan Kochanowski University of Kielce, Poland
  • Jan Kochanowski University of Kielce, Poland

References

  • Campbell, A., Converse, P.E., Rodgers, W.L. (1976). The quality of American life: Perceptions,evaluations and satisfactions. Russel Sage Foundation.
  • Forma, P. (2013). Antynomia postaw rodzicielskich wobec niepełnosprawnego dziecka –diagnoza i wskazania pedagogiczne. Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne.
  • Kasperek-Golimowska, E. (2012). Nadzieja i optymizm vs zwątpienie i pesymizm w kontekście „dobrego życia” w kulturze konsumpcji. Studia Edukacyjne, 19, s. 179–213.
  • Krok, D. (2010). Systemowe ujęcie rodziny w badaniach dobrostanu psychicznego jej członków. W: D. Krok, P. Landwójtowicz (red.). Rodzina w nurcie współczesnych przemian (s. 359–368). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Krok, D. (2011). Charakter relacji rodzinnych a dobrostan psychiczny. Family Forum, 1,s. 63–78.
  • Liu, Q., Zhou, Y., Xie, X., Xue, Q., Zhu, K., Wan, Z., Wu, H., Zhang, J., Song, R. (2021). The prevalence of behavioral problems among school-aged children in home quarantine during the COVID-19 pandemic in China. Journal of Affective Disorders, 279, s. 412–416.
  • Majerek, B. (2013). Wsparcie społeczne wobec poczucia niepewności młodych dorosłych.
  • W: M. Piorunek, J. Kozielska, A. Skowrońska-Pućka (red.). Rodzina – Młodzież – Dziecko. Szkice z teorii i praktyki pomocy psychologicznej i socjalnej (s. 403–404). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Ministry of National Education (2024). Fundamental directions for the implementation of state educational policy for the 2024/2025 school year. Gov.pl Portal. Retrieved December12, 2024, from https://www.gov.pl/web/edukacja/podstawowe-kierunki-realizacji--polityki-oswiatowej-panstwa-w-roku-szkolnym-20242025.
  • Paluch, M. (Red.). (2022). Lekcje pokoju w czasie (po)wojenny. Wydawnictwo Impuls.
  • Plopa, M. (2005). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Oficyna Wydawnicza Impuls.
  • Rembierz, M. (2024). O rozumieniu i roli wartości w teorii i praktyce wychowania. W: P. Magier (red.), Młodzież wobec wartości, tom 7, (s. 153–192). Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
  • Sadowska, K. (2021). Dobrostan psychiczny dziecka w procesie edukacji szkolnej w czasach pandemii. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 16(5), s. 97–110.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1507-6563
EISSN
2391-8020

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-98f0ec2f-16f8-4fbb-9e42-a33d65fa8168
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.