Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 3 (20) | 71-84

Article title

Miłość pedagogiczna w świetle zaawansowanych wersji Integralnego Pluralizmu Metodologicznego

Content

Title variants

EN
Love phenomenon in advanced Integral Methodological Pluralism

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł przybliża fenomen miłości pedagogicznej w ujęciu Integralnego Pluralizmu Metodologicznego (IMP), metametodologii wyrosłej na gruncie teorii integralnej Kena Wilbera. We wstępie artykułu Autorki opisują rozbudowaną wersję IMP - model spektralny badania integralnego Nicolasa Hedlunda. Następnie przybliżają niektóre fazy badania integralnego, by w końcowej części przedstawić zaawansowany model badawczy Integralnego Pluralizmu autorstwa Sean Esbjörn-Hargensa. W kontekście przedstawionych modeli analizowane jest szczegółowo zjawisko miłości pedagogicznej.
EN
Article brings closer the phenomena of pedagogical love from the angle of Integral Methodological Pluralism (IMP), a meta-methodology based on Ken Wilber’s integral theory. At the beginning, authors describe the well-developed version of IMP - Nicolas Hedlund’s spectral model of integral research. Next they introduce some of main phases of integral research. At the end, they describe the sophisticated model – Sean Esbjörn-Hargens’s Integral Pluralism. Pedagogical love is deeply analyzed in the context of described models.

Contributors

  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie
author
  • Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-9a8a83de-2cd8-4303-be51-f8ce3ae89575
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.