PL
Celem niniejszego artykułu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, jaka jest rola komunikacji w poszukiwaniu pracy. W części teoretycznej podjęto problematykę poszukiwania pracy, uwzględniono metody poszukiwania zatrudnienia, bariery wewnętrzne i zewnętrzne oraz wpływ przeszłości na postawy osób bezrobotnych. Natomiast zaprezentowane wyniki badania dotyczą opinii osób poszukujących pracy i pracodawców na wybrane kwestie dotyczące roli komunikacji w poszukiwaniu pracy. Przeprowadzone badania wykazały rozbieżności między grupą pracodawców i osób bezrobotnych w ocenie wpływu komunikacji na poszukiwanie zatrudnienia.
EN
This thesis is aimed at finding the answer for the question „What is the role of communication in the process of looking for a job?” The theoretical part of the thesis depicts the issues of looking for a job, the methods of job searching, internal and external barriers and the influence of the past on the attitudes of the unemployed people. The results of the research, also presented in the thesis, refer to the opinions of people looking for a job and employers on the selected questions dealing with the role of communication in the process of job hunting. The conducted research showed the divergences between the ways in which the groups of employers and the unemployed perceive the influence of communication on job searching.