Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | 42 | 23-36

Article title

OPTYMALIZACJA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH W INTERNECIE –PROGNOZOWANIE PROCESU SPRZEDAŻY Z WYKORZYSTANIEM REGRESJI LINIOWEJ

Content

Title variants

EN
OPTIMIZATION OF ONLINE MARKETING – SALES FORECASTING WITH THE APPLICATION OF LINNEAR REGRESSION

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Rozwój technologii IT i wszechobecność w naszym życiu codziennym Internetu praktycznie wymusza dostosowanie do tych technologii sposobu świadczenia usług dla szerokich rzesz klientów. Budowa przewagi konkurencyjnej usługodawców wymaga wdrażania w tym nowym środowisku, odmiennych od dotychczasowych, nowych metod realizacji akcji reklamowych. Ich nowym najistotniejszym elementem, dzięki istnieniu reklam internetowych, jest możliwość bardzo szybkiego reagowania na zmiany wartości wybranych parametrów procesu, a mających istotny wpływ na realizację celów biznesowych. Dlatego ważnymi zadaniami stają się: wyodrębnienie istotnych parametrów opisujących proces biznesowy, ustalenie charakteru wpływu tych parametrów na realizację celów biznesowych i skonstruowanie systemu informatycznego wspomagającego podejmowanie decyzji przez zarządzających tym procesem. Opracowanie przedstawia wyniki prac, których celem była realizacja powyższych trzech zadań dedykowanych wybranemu procesowi biznesowemu, charakterystycznemu dla realizacji usług w szeroko rozumianym zakresie rekreacji ruchowej.
EN
The development of IT and the omnipresence of the Internet in everyday life activities result in the necessity to adapt the services offered to wide numbers of customers to these technologies. In order to achieve a competitive advantage among service providers, new different methods of advertising must be applied in that new environment1. Thanks to the existence of on-line advertising the possibility to react promptly to the changes in value of particular process parameters that have a significant impact on the achievement of business targets is their new and most crucial feature. Thus, the following tasks became significant: the differentiation of important parameters that describe business processes, the determination of the character of their impact on the achievement of business targets and the development of an IT system to support decision-making by the managers of the process. The paper presents the results of the research whose aim was to achieve the above listed three tasks dedicated to a selected business process that was typical for services related to a wide range of physical recreation.

Year

Issue

42

Pages

23-36

Physical description

Dates

published
2016-12-30

References

  • Biblioteka org.apache.commons.math3.stat.regression http://commons.apache.org/proper/commons-math/apidocs/org/apache/commons/math3/stat/regression/package-summary.html
  • Dye R., The Buzz on Buzz, “Harvard Business Review” 2007, www://hbswk.hbs.edu/archive/1956.html.
  • Hennig-Thurau T. Et al., The Impact of New Media on Customer Relationships, Journal of Service Research, vol. 13, (pp. 311-330), 2010.
  • Juras J., Optymalizacja reklamy w Internecie z wykorzystaniem regresji liniowej, WSZiB, Kraków 2015 (diploma thesis, supervised by Valenta M.).
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing Podręcznik Europejski. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • Nowak E., Analiza statystyczna w ocenie działalności przedsiębiorstwa [in:] Nowak E. (ed.), Metody statystyczne w analizie działalności przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  • Wiktor, J.W., Promocja usług, [in:] Czubała A., Jonas, A., Smoleń T., Wiktor J.W. Marketing usług (pp. 213-255), Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

EISSN
2300-6285

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-a839db15-4cbd-4087-8ce8-12470b7df3fc
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.