Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2017 | 21 | 4(49) | 79-97

Article title

The Ritual Character of the Brand: the Challenge of the New Spaces between Consumerism and Religion

Authors

Content

Title variants

PL
Rytualny charakter marki: wyzwanie nowej przestrzeni między konsumpcją a religią

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
In a world where e v e r y t h i n g i s c o n n e c t e d even realms which seem remote can be close. The ways of commerce and religion have always crossed, but recently one can speak, at least, about mutual inspiration. To deal with this complex, but fascinating and highly relevant phenomenon it is good to fnd some categories which make a comparison possible. One of them is rite, whose importance in modern branding is growing. The fact that a sense of community and relations construct both good brands and profound religious experience seems to open up new horizons in a dialogue between economics and religion.
PL
W świecie, gdzie „wszystko jest połączone”, nawet obszary pozornie odległe mogą być bliskie. Drogi handlu i religii zawsze się przecinały, jednakże ostatnio można mówić przynajmniej o wzajemnej inspiracji. By zająć się tym złożonym, lecz fascynującym i wysoce aktualnym problemem, dobrze znaleźć kategorie umożliwiające porównanie. Jedną z nich jest rytuał, którego waga we współczesnym brandingu rośnie. Fakt, że poczucie wspólnoty i relacje budują dobre marki i głębokie doświadczenie religijne wydaje się otwierać nowe horyzonty w dialogu pomiędzy ekonomia i religią.

Keywords

Journal

Year

Volume

21

Issue

Pages

79-97

Physical description

Contributors

  • Pontifcal Athenaeum Sant’ Anselmo in Rome

References

  • AA.VV., Mistica e ritualità: mondi inconciliabili?, Padova 1999.
  • Anholt S., Brand New Justice. How branding places and products can help the developing world, Oxford 2003 (2005).
  • Ballardini B., Gesù lava più bianco ovvero come la Chiesa inventò il marketing, Roma 2014.
  • Bauman Z., Liquid Life, Cambridge 2005.
  • Bauman Z., Liquid Modernity, Cambridge 2000.
  • Bell C., Ritual Theory, Ritual Practice, Oxford 2009.
  • Bonaccorso G., L’estetica del rito. Sentire Dio nell’arte, Cinisello Balsamo 2013.
  • Bonaccorso G., Rito, Padova 2015.
  • Bouyer L., Le rite et l’homme, Paris 1962.
  • Cazeneuve J., La sociologia del rito, trad. S. Veca, Milano 1971.
  • Isambert F., Rite et efcacité symbolique, Paris 1979.
  • Jones L. B, Jesus, CEO: Using Ancient Wisdom for Visionary Leaders, New York 2005.
  • Kurtz L., Wierzenia, rytuały, instytucje, in: Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Boguni Borowska, Kraków 2008, p. 791–811.
  • La liminalità del rito, a cura di G. Bonaccorso, Padova 2014.
  • Lindstrom M., Brand Sense: Build Powerful Brands though Touch, Taste, Smell, Sight and Sound, New York 2005.
  • Marrone G., Il discorso di marca. Modelli semiotici per il branding, Roma–Bari 2007.
  • Medien Markt Moral. Vom ganz wirklichen, fktiven und virtuellen Leben, Hrsg. R. Jacobi, Freiburg–Basel–Wien 2001.
  • Salmann E., Passi e passaggi nel cristianesimo. Piccola mistagogia verso il mondo della fede, Assisi 2009.
  • Salmann, E., Presenza di spirito. Il cristianesimo come gesto e pensiero, Padova 2000.
  • Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Boguni Borowska, Kraków 2008.
  • Taylor Ch., A Secular Age, Cambridge, Massachusetts – London, England 2007.
  • Theobald Ch., Christianite comme style, 1, 2, Paris 2007.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-aa0df8ee-a7ab-4ecb-bb13-c934b55c6a2b
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.