Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 8 | 1 | 266-272

Article title

Nowe media jako narzędzie edukacji zdrowotnej i modelowania zachowań współczesnego społeczeństwa

Content

Title variants

EN
New Media as a Tool for Health Education and Behaviour Modelling in Modern Society

Languages of publication

PL EN

Abstracts

PL
Artykuł przybliża zagadnienie wykorzystania różnych kanałów i technik komunikacyjnych w edukacji zdrowotnej współczesnego społeczeństwa. Pokazuje walory i bariery edukacyjne tzw. nowych mediów, w tym m.in. mediów społecznościowych oraz kampanii społecznych. Zwraca uwagę na to, iż kształtowanie odpowiedniej postawy wobec zdrowia, choroby i profilaktyki wymaga dziś zastosowania atrakcyjnych środków komunikacji.
EN
The article describes the issues of using different channels and techniques of communication in health education in modern society. It also shows the educational advantages and barriers of so called new media, including social networking sites and social campaigns. The paper draws attention to the fact that modelling proper attitude towards health, diseases and preventive action require using attractive means of communication these days.

Year

Volume

8

Issue

1

Pages

266-272

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

  • Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Wychowania Fizycznego, Katedra Nauk o Człowieku, Pracownia Promocji Zdrowia, Polska
  • Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Wychowania Fizycznego, Katedra Nauk o Zdrowiu, Polska

References

  • Borowiec, A., Lignowska, I., Drygas, W. (2012). Attitudes Towards Healthy Lifestyle Promotion in Mass Media in the Polish Adult Population. Kardiologia Polska, 70 (10), 1030–1037.
  • Cupiał, M., Mastalerz-Migas, A. (2013). Mass media w promocji zdrowego stylu życia. Family Medicine & Primary Care Review, 15 (2), 83–84.
  • Czerw, A., Kościuk, K,. Augustynowicz, A. (2014). Wiek i płeć jako zmienne różnicujące wpływ środków masowego przekazu na poglądy i zachowania zdrowotne – badania własne. Media – Kultura – Komunikacja Społeczna, 10 (4), 41–54.
  • Kisilowska, M. (2014). Pacjenci Sieci – informacyjne kompetencje zdrowotne. Kultura Popularna, 3 (41), 92–101.
  • Koprowicz, A.E. (2012). Wpływ mediów na profilaktykę raka piersi w województwie zachodnio-pomorskim. Rozprawa doktorska, Uniwersytet Medyczny, Poznań.
  • Korczyńska, M.R., Skonieczna, J., Kielan, A., Cieślak, I., Olejniczak, D. (2016). Edukacja zdrowotna w zakresie HIV/AIDS prowadzona przy pomocy portali społecznościowych. Journal of Education, Health and Sport, 6 (2), 267–274.
  • Kosicka, E., Lis, R. (2016). Komputerowe wspomaganie kształcenia z zakresu harmonogramowania produkcji. Edukacja – Technika – Informatyka, 3 (17), 89–93.
  • Laskowska, M. (2012). Nowe media w służbie człowieka. Zarys problematyki w kontekście etyki i aksjologii mediów. Teologia Praktyczna, 13, 123–137.
  • Ludwisiak, K., Polguj, M., Majos, A., Drygas, W. (2016). Wpływ mediów na zachowania zdrowotne młodych osób dorosłych. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 22 (2), 128–133.
  • Mazur, A., Radziewicz-Winnicki, I. (2013). Wpływ mediów na rozwój otyłości u dzieci. Pediatria Polska, 88, 1–5.
  • Nowak, P.F., Chalimoniuk-Nowak, M. (2015). Potencjał mediów społecznościowych w edukacji zdrowotnej. W: A. Wolska-Adamczyk (red.), Współczesne kierunki działań prozdrowotnych (s. 35–45). Warszawa: WSIiZ.
  • Borowiec, A., Lignowska, I., Drygas, W. (2012). Attitudes Towards Healthy Lifestyle Promotion in Mass Media in the Polish Adult Population. Kardiologia Polska, 70 (10), 1030–1037.
  • Cupiał, M., Mastalerz-Migas, A. (2013). Mass media w promocji zdrowego stylu życia. Family Medicine & Primary Care Review, 15 (2), 83–84.
  • Czerw, A., Kościuk, K,. Augustynowicz, A. (2014). Wiek i płeć jako zmienne różnicujące wpływ środków masowego przekazu na poglądy i zachowania zdrowotne – badania własne. Media – Kultura – Komunikacja Społeczna, 10 (4), 41–54.
  • Kisilowska, M. (2014). Pacjenci Sieci – informacyjne kompetencje zdrowotne. Kultura Popularna, 3 (41), 92–101.
  • Koprowicz, A.E. (2012). Wpływ mediów na profilaktykę raka piersi w województwie zachodnio-pomorskim. Rozprawa doktorska, Uniwersytet Medyczny, Poznań.
  • Korczyńska, M.R., Skonieczna, J., Kielan, A., Cieślak, I., Olejniczak, D. (2016). Edukacja zdrowotna w zakresie HIV/AIDS prowadzona przy pomocy portali społecznościowych. Journal of Education, Health and Sport, 6 (2), 267–274.
  • Kosicka, E., Lis, R. (2016). Komputerowe wspomaganie kształcenia z zakresu harmonogramowania produkcji. Edukacja – Technika – Informatyka, 3 (17), 89–93.
  • Laskowska, M. (2012). Nowe media w służbie człowieka. Zarys problematyki w kontekście etyki i aksjologii mediów. Teologia Praktyczna, 13, 123–137.
  • Ludwisiak, K., Polguj, M., Majos, A., Drygas, W. (2016). Wpływ mediów na zachowania zdrowotne młodych osób dorosłych. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 22 (2), 128–133.
  • Mazur, A., Radziewicz-Winnicki, I. (2013). Wpływ mediów na rozwój otyłości u dzieci. Pediatria Polska, 88, 1–5.
  • Nowak, P.F., Chalimoniuk-Nowak, M. (2015). Potencjał mediów społecznościowych w edukacji zdrowotnej. W: A. Wolska-Adamczyk (red.), Współczesne kierunki działań prozdrowotnych (s. 35–45). Warszawa: WSIiZ.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-acf0973b-be16-4c72-bb3a-78446711ee34
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.