Aronson E., Człowiek – istota społeczna, Warszawa 2002.
Arystoteles, Retoryka, tłum. L. Piotrowicz, Warszawa 2008.
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.
Burke K., A rhetoric of motives, Berkeley–Los Angeles 1969.
Bralczyk J., Wasilewski J., Polskie języki publiczne [w:] Polska polityka językowa wobec członkostwa Polski w Unii Europejskiej, red. J. Warchala, D. Krzyżyk, Katowice 2008.
Bralczyk J., Wasilewski J., Język w mediach, medialność języka [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, Warszawa 2008, s. 379–401.
Ekman P., Friesen W.V., Constants across cultures in the face and emotion, „Journal of Personality and Social Psychology” 1971, Vol. 17 (2).
Ekman P., Rosenberg E.L., What the face reveals: Basic and applied studies of spontaneous expression using the Facial Action Coding System (FACS), New York 1997.
Lakoff G., Nie myśl o słoniu. Jak język kształtuje politykę, tłum. J. Wasilewski, A. Nita, Warszawa 2011.
Maison D., Pawłowska B., Beyond declaration – how measurement of basic emotions can help to understand advertising effectiveness, „Society for Consumer Psychology”, konferencja Miami 2014, www.myscp.org/pdf/conference%20documents/SCP2014_Proceedings_04282014.pdf [dostęp: 7.07.2017].
Schank R., Tell me a story: A new look at real and artifi cial intelligence, New York 1991.
Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, Warszawa 2014.