Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 1 | 1 | 53-65

Article title

Media społecznościowe a wizerunek marki

Content

Title variants

EN
Social media and brand image

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Nie ma wątpliwości, że wiele polskich organizacji pojawia się w mediach społecznościowych, aby ich marki były postrzegane jako bardziej nowoczesne. Witryny społecznościowe mają różne funkcje, układy i funkcjonalności, jednak jedna rzecz musi zawsze pozostawać w nich taka sama –wizerunek marki organizacji lub produktu. Wizerunek marki w mediach społecznościowychnie jest już pod wyłączną kontrolą właściciela lub zarządcy marki. Oznacza to, że choć firma może mieć pewien pomysłna to, jak audytorium powinno interpre-ować jej markę, prawdziwym wizerunkiem marki jest to, co ludzie o niej myślą i mówią. Istnieje wiele czynników, które sprawiają, że internauci śledzą profile marek w mediach społecznościowych. Powodem mogą być przydatne informacje edukacyjne,dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań, ekskluzywne oferty, kupony lub też wykorzystanie humoru. Artykuł prezentuje badania mło-dych użytkowników mediów społecznościowych.

Year

Volume

1

Issue

1

Pages

53-65

Physical description

Contributors

  • Dr inż., Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańska

References

  • American Marketing Association Dictionary, http://marketingpower.com, dostęp dnia: 4.10.2012.
  • Budzyński W. (2003), Wizerunek firmy –kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltex, Warszawa.
  • Dwornik B. (2012), Inna twarz społeczności. Sprzedawcy i łowcy głów, RaportInteraktywnie.com: Media Społecznościowe.http://interaktywnie.com/index/index/?file=raport_media_spolecznosciowe.pdf, dostęp dnia 20.10.2012.
  • Gogołek W. (2010), Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa 2010.
  • http://www.businessweek.comarticles/2012-10-04/facebook-the-making -of-1-billion-users, dostęp dnia 12.10.2012.
  • http://www.ideastorm.com, dostęp dnia 22.12.2012.
  • http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/poland, dostęp dnia 4.10.2012.
  • Kazanowski D. (2008), Nowy marketing, VFP Communications Sp. zo.o.,Warszawa.
  • Martyniuk D., Jar K., Suszek E. (2012), Raport: Biznes społecznościowy –nowa era w komunikacji biznesowej, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20bada nia,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf, dostęp dnia 20.10.2012.
  • Prawie 2/3 internautów tworzy własne treści(2012), http://www.forbes.plartykuly/sekcje/wydarzenia, dostęp dnia 21.10.2012.
  • Schenk E., Guittard C. (2009),Crowdsourcing: What can be Outsourced to the Crowd, and Why? -Technical Report, http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00439256, dostęp dnia 09.09.2012.
  • Treadaway C., Smith M. (2011), Godzina dziennie z Facebook marketin-giem, Helion,Gliwice.
  • Vance A., Facebook: The Making of 1 Billion Users, “Bloomberg Businessweek Technology”, http://www.businessweek.com/, dostęp dnia 04.10.2012.
  • Wójcik M. (2012), Plan wykorzystania mediów społecznościowych wzarządzaniu wizerunkiemGdańskiego Centrum Filmowego, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
  • Żyminkowski T.(2003), Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b0b7e092-718a-4178-9794-f38c45d54da0
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.