Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 4 (59) | 75-82

Article title

Przypadek agencji MDI jako przykład spinu i kontrspinu

Authors

Content

Title variants

EN
MDI agency as an example of spin and counter-spin

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Na tle rozważań o kryzysie dziennikarstwa, wyrażającym się między innymi w zwiększonej podatności na wpływy działań public relations, został rozpatrzony przypadek agencji MDI. Opłacone działania lobbingowe udawały spontaniczną akcję społeczną i okazały się skuteczne dzięki sprawnemu wykorzystaniu mediów społecznościowych. Dopiero dziennikarz śledczy wykazał, że było inaczej.
EN
An alleged crisis of journalism, consisting of (among other things) increasing involvement in public relation, is being discussed here with a reference to activities of MDI agency. Paidfor lobbying activities by this agency were masquerading as spontaneous public action and – thanks to the effi cient use of social media – were successful. It was only investigation by a journalist which revealed what was exactly going on.

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b55ccad0-2301-4c4f-a4b0-b10828379304
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.