Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 20 | 6 | 24-28

Article title

Media społecznościowe a metody personalizacji i rekomendacji treści reklamowych i oferty produktowej

Authors

Content

Title variants

EN
Social media and personalization — recommendation methods on advertising content and product offerings

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule autor omawia specyfikę funkcjonowania rynku mediów społecznościowych i stosowanych przez nie metod personalizacji - rekomendacji treści reklamowych i oferty produktowej. W pierwszej części zwrócono uwagę na rosnącą wartość tzw. danych cyfrowych i wypływających z nich informacji w kontekście podejmowania trafnych decyzji w firmach pod wpływem zachodzących zmian w makrootoczeniu. Następnie opisano genezę rozwoju mediów społecznościowych w Internecie oraz ich możliwości w sferze przetwarzania danych i generowanych użytecznych informacji do celów biznesowych. Jako przykład podano firmę Facebook. W końcowej części artykułu omówiono trzy główne metody analityczne, jakie wykorzystują firmy i media społecznościowe w ramach personalizacji i rekomendacji treści reklam i oferty produktowej.
EN
In hereby article author discusses the functionality of social media and its methods used in personalization — recommendation of advertising content and product offerings. The first section highlights the growing value of digital data and information in the context of decision making due to ongoing changes in the macro environment. Then the genesis and development of the social media was described as well as their capabilities in the field of data processing and generated useful information for business purposes. As the example, a Facebook company was presented. Finally there were discussed in detail three main analytical methods (the personalization and recommendation) used by companies operating in social media network.

Year

Volume

20

Issue

6

Pages

24-28

Physical description

Dates

published
2013-06-20

Contributors

author
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Katedra Badań Rynku i Usług

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-b9161c29-dad7-4efa-aa99-0cd4baf98a8a
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.