PL
Artykuł przedstawia analizę porównawczą wybranych danych dotyczących oświaty z roku 2016/2017, zgromadzonych przez Główny Urząd Statystyczny, z raportem z badań pracodawców i ofert pracy z 2010 roku, które zebrano w ramach projektu Bilans kapitału ludzkiego. Skonfrontowano te dokumenty z nową podstawą programową opracowaną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Uwzględniono w tej podstawie edukacji oczekiwania pracodawców i obecnego rynku pracy. Na tej podstawie wysunięto stwierdzenia, że zalecenia przedsiębiorców zamieszczono w nowych programach kształcenia młodego człowieka. Poprzez wybrane dociekania odsłonięto wzajemne zależności. Całość interpretacji podsumowano.
EN
The article presents comparative analyses of chosen data concerning education in 2016/2017 collected by Polish Central Statistical Office together with the report from the employer surveys and job offers from 2010, which were collected by the balance sheet of the human capital project. These documents were confronted with the new curriculum formulated by the National Ministry of Education, where the employer’s expectations and current labor market were counted. On these bases, the ascertainment was propounding that the business people recommendations were published in the new curriculums for youngsters. Through chosen researches, mutual relationships were exposed. The whole interpretation was summarized.