Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2013 | 2(8) | 76-90

Article title

Measurement of activity in social media – a challenge for contemporary marketing research

Content

Title variants

PL
Pomiar aktywności w mediach społecznościowych – wyzwanie współczesnych badań marketingowych

Languages of publication

EN PL

Abstracts

EN
Popularity of social media among Internet users resulted in popularity of this medium among companies looking for contact with the participants of the community. Social media became as well a marketing research area of interest. Challenges social media researchers are facing, such as a combination of quantitative and qualitative aspects, and the problem of complexity and the selection of indicators, demonstrate the need to systematize the knowledge in this area.
PL
Popularność mediów społecznościowych wśród użytkowników internetu wywołała zainteresowanie tym medium między innymi wśród firm, poszukujących kontaktu z uczestnikami społeczności. Stały się one obszarem zainteresowania badaczy marketingowych. Ich specyfika wymaga jednak wypracowania szczególnego podejścia, które będzie uwzględniało charakter możliwych do uzyskania danych. Wyzwania stojące przed badaczami mediów społecznościowych, takie jak połączenie aspektu ilościowego i jakościowego, czy problem złożoności i doboru wskaźników, świadczą o potrzebie usystematyzowania wiedzy w tym obszarze.

Year

Issue

Pages

76-90

Physical description

Dates

published
2013-06

Contributors

References

  • Kaplan A., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 2010, nr 53 (1)
  • Podlaski, Marketing społecznościowy, Gliwice 2010
  • Van Den Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Samo Sedno, Warszawa 2012
  • Gogołek W., Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Warszawa 2010
  • http://brandpro.pl/facebook_rozlozony_na_liczby, 15.11.2013
  • http://jarekroszkowski.pl/wykorzystanie-social-media-monitoringu-w-badaniach, 15.11.2013
  • http://socjomania.pl/jak-mierzyc-social-media/, 15.11.2013
  • http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf, 15.11.2013
  • http://www.2.pl/_files/K2_UserExperience_Facebook_Eyetracking.pdf, 15.11.2013
  • http://www.slideshare.net/jeremiah_owyang/altimeter-report-social-marketing-nalytics?from=embed, 15.11.2013
  • http://memeburn.com/2013/07/you-can-and-should-measure-social-roi-heres-how/, 15.11.2013
  • http://es.nielsen.com/site/documents/NielsenGlobalDigitalShoppingReportAugust2012.pdf, 15.11.2013
  • http://www.arc.com.pl/portale_spolecznosciowe_pod_lupa-41999457-pl.html, 15.11.2013
  • http://www.cmbinfo.com/cmb-cms/wp-content/uploads/2012/03/Email-and-Facebook-Consumer-Pulse-Report_2012.pdf, 15.11.2013
  • http://www.cyfrowagospodarka.pl/wp-content/uploads/2012/05/trendy_gd_jroszkowski_social_media_monitoring_jako_zrodlo_wartosciowych_danych.ppsx, 15.11.2013
  • http://www.egospodarka.pl/76315,Media-spolecznosciowe-nowy-kanal-komunikacji-marketingowej,3,20,2. html, 15.11.2013
  • http://www.slideshare.net/davidberkowitz/100-ways-to-measure-social-media-promotion-marketing-association-2010? from=ss_embed, 15.11.2013
  • http://www.sotrender.pl/fanpage-trends, 15.11.2013
  • http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spolecz_inform_w_polsce_10-2012.pdf, 15.11.2013
  • http://www.syncapse.com/value-of-a-facebook-fan-2013/#.UokFKOJtZAE, 15.11.2013
  • http://www.technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,14421192, Ile_osob_naprawde_widzi__co_publikujesz_na_Facebooku_html, 15.11.2013

Notes

EN
Available in Open Access.
PL
Publikacja w otwartym dostępie (Open Access).

Document Type

Publication order reference

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-bde862cb-5a51-4371-9943-b1ed69b1b1a8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.