Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2017 | 49/2 | 179-191

Article title

DAS POTENZIAL VON FEEDBACK ALS FORM DER LEHRER-SCHÜLER-INTERAKTION BEI DER ENTWICKLUNG DER KOMMUNIKATIVEN SPRACHKOMPETENZ – DER AKTUELLE FORSCHUNGSSTAND

Authors

Content

Title variants

EN
The potential of feedback as a form of teacher-student interaction for enhancing the communicative language competence – the current state of research

Languages of publication

DE

Abstracts

EN
The contemporary learning culture perceives learners as active and aware participants in the learning process. This implies a new understanding of interactions in the classroom. The present paper is focused on feedback as a special type of teacher-learner interaction and its potential for cognitive activation of learners and constructive enhancement of individual learning processes. Feedback which activates learners and increases the amount of the input and output in the foreign language is able to enhance students` communicative language competence. The article discusses the changing role of feedback referring to the current state of research.

Journal

Year

Issue

Pages

179-191

Physical description

Dates

published
2017

Contributors

  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

References

  • Arnold, R., Schüßler, I. 1998. Wandel der Lernkulturen. Ideen und Bausteine für ein lebendiges Lernen. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
  • Coste, D., North, B., Sheils, J., Trim, J. 2001. Gemeinsamer europäischer Referenz-rahmen für Sprachen: Lernen, lehren, beurteilen. http://www.goethe.de/Z/50/co mmeuro/i2.htm [DW = 15.03.2017]
  • De Corte, E. 2013. „Historyczny rozwój myślenia o uczeniu się”. (in) Istota uczenia się. Wykorzystanie wyników badań w praktyce. (Hrsg. H. Dumont, , D. Istance, F. Benavides,), Warszawa: Wolters Kluwers Polska S.A., S. 60-108
  • Dörnyei, Z. 2001. Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Edmondson, W., House, J. 2003. „Interaktionen beim Lehren und Lernen fremder Sprachen“. (in) Handbuch Fremdsprachenunterricht (Hrsg. K.-R., Bausch, H. Christ, H. J. Krumm). Tübingen und Basel: A. Francke Verlag, S. 242-247.
  • Gass, S. 2003. „Input and interaction”. (in) The handbook of second language acquisi-tion. (Hrsg. Doughty, C. J., Long, M. H.).Malden: Blackwell Publishing, S. 225-255.
  • Gold, A. 2015. Guter Unterricht. Was wir wirklich darüber wissen. Göttingen: Van-denhoeck & Ruprecht.
  • Hattie, J. 2015. Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę od-działywania na uczenie się. Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej.
  • Hattie, J., Timperley, H. 2007. „The power of feedback”. Review of Educational Research 1(77): 81-112. https://ctl.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/z_ctl/Feedback/Hat tie_Timperley_2007_Power_of_Feedback_1_.pdf [DW = 18.03.2017]
  • Helmke, T., Helmke, A., Schrader, F.-W., Wagner, W., Nold, G., Schröder, K. 2008. „Die Videostudie des Englischunterrichts“. (in) DESI-Konsortium. Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und Englisch. Ergebnisse der DESI-Studie. Wein-heim und Basel: Beltz Verlag. S. 345-363. http://www.pedocs.de/volltexte/2013/3521/pdf/Helmke_Helmke_Schrader_Videostudie_2008.pdf [DW = 15.03.2017]
  • Hüther, G. 2016. Mit Freude lernen ein Leben lang. Göttingen: Vandenhoeck & Rup-recht.
  • Janicka, M. 2013. „Preferencje dotyczące korekty błędów językowych w wypowie-dziach ustnych na tle dyskursu pedagogicznego w klasie językowej”. (in) Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. (Hrsg. M. Pawlak, ), Kalisz – Poznań: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM, Uniwersy-tet A. Mickiewicza. S. 261-281.
  • Kleppin, K. 2000. Fehler und Fehlerkorrektur. Berlin, München, Leipzig, Wien, Zürich, New York: Langenscheidt.
  • Königs, F. 2003. „Fehlerkorrektur“. (in) Handbuch Fremdsprachenunterricht. (Hrsg.) K.-R. Bausch, , H. Christ, H.-J. Krumm, Tübingen und Basel: A. Francke Verlag, S. 377-382.
  • Majer, J. 2003. Interactive discourse in the foreign language classroom. Łódź: Wy-dawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Marzec-Stawiarska, M. 2013. „Analiza lęku przed mówieniem w języku obcym jako element odpowiedniego zarządzania dyskursem w klasie”. (in) Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu się i nauczaniu języka obcego. (Hrsg. M. Pawlak), Kalisz – Poznań: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM, Uniwersytet A. Mickiewicza. S. 47-68.
  • Reich, K. 2004. Konstruktivistische Didaktik. Lehren und Lernen aus interaktionisti-scher Sicht. München/ Unterschleißheim: Luchterhand.
  • Język angielski w gimnazjum. Raport cząstkowy z pierwszego etapu Badania uczenia się i nauczania języka angielskiego w gimnazjum. 2014. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. http://eduentuzjasci.pl/badania/110-badanie/572.html [DW = 18.03.2017]
  • Siebert, H. 2005. Pädagogischer Konstruktivismus. Lernzentrierte Pädagogik in Schule und Erwachsenenbildung. Weinheim und Basel: Beltz Verlag.
  • Volkwein, K. 2012. „Sich wechselseitig bewerten“. Pädagogik 2/12: 20-23.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

ISSN
1429-2173

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-c1d65b46-31d0-4a6e-b829-f7d4cea30ff8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.